Care, Communication, Learner Support: Designing Meaningful Online Collaborative Learning
Heather A. Robinson, Whitney Kilgore, Scott J. Warren, online learning, 2017/12/11
The authors writem, "The three main themes that emerged from this study were: the importance of online communication approaches, challenges and supports for online collaborative learning, and that care is at the core of online learner support" (note that the abstract expresses this quite differently). More...
FONGECIF Île-de-France - Des axes de collaboration liés au CEP et au SPRO
Notre réseau d’information de proximité s’est réorganisé suite à la dernière réforme de la formation. Les axes nouvellement développés sont en lien avec les exigences du Conseil en évolution professionnelle (CEP) et du Service public régional à l’orientation (SPRO) :
- valorisation mutuelle de notre offre de services ;
- collaboration à des événements emploi métier formation ;
- professionnalisation respective de nos équipes ;
- développement de l’accès à l’information ;
- rapprochement du Fongecif avec des acteurs du territoire francilien. Plus...
Care, Communication, Learner Support: Designing Meaningful Online Collaborative Learning
The Central Challenge of Collaboration
The Central Challenge of Collaboration
Nancy Dixon, conversation matters, 2018/01/30
The more people make collaboration the core of sopcial, political and educational society, the more difficult it becomes to more forward. It's not simply because of our inclination to view those we disagree with as the enemy, as Nancy Dixon says. The difficulty with collaboration is that you have to work together to achieve some common objective. But that's usually precisely where you disagree with the other person. More...
HESA and Jisc collaborate with the Guardian and the Times to produce interactive higher education league table dashboards
HESA and Jisc collaborate with the Guardian and the Times to produce interactive higher education league table dashboards
JISC, 2018/01/05
Jisc has done a lot of useful things over the years. This isn't one of them. The enterprise is to "publish interactive dashboards of rankings and measures drawn from their higher education (HE) league tables." The use of thee term 'league tables' suggests that universities are like football teams, locked in struggle against each other. More...
Berkeley College expands global reach through collaboration
The collaboration between Berkeley College and Guizhou University of Finance and Economics (GUFE) in China continues to grow. On January 10, 2018, 68 students from China arrived at the White Plains, NY, campus, to study at Berkeley College. More...
SAS and FedEx Institute of Technology collaborate
The FedEx Institute of Technology, located at the University of Memphis (UofM), has gained a powerful ally in its efforts to increase the size and technical sophistication of the Mid-South technology workforce. More...
Regis University collaborates with Loma Linda University
A longtime leader in online learning, Regis University’s online program development division is collaborating with Loma Linda University (LLU), a renowned, Seventh-day Adventist, health sciences institution in Southern California to develop courses for their School of Public Health. More...
L'Onisep et l'Agence Erasmus + France - Éducation Formation renforcent leur collaboration

Normandie: Pôle emploi et la Région renforcent leur collaboration

"Violences sexistes et sexuelles dans l'enseignement supérieur et la recherche : de la prise de conscience à la prise en charge"
Cette rencontre internationale, dont le M.E.S.R.I. est co-organisateur, se tiendra le lundi 4 décembre 2017 à l'université Paris Diderot. Objectif : être un temps de réflexion scientifique et critique sur les actions à mettre en oeuvre pour que l'enseignement supérieur et la recherche soient des lieux qui favorisent et promeuvent concrètement l'égalité des sexes. Cette manifestation est ouverte à l’ensemble des membres de la communauté de l’enseignement supérieur et de la recherche, ainsi qu’aux acteurs et actrices concerné·e·s. Entrée libre sur inscription obligatoire, dans la limite des places disponibles.
- L’association nationale des études féministes (ANEF),
- La conférence permanente des chargé·e·s de mission égalité/diversité dans l'enseignement supérieur et la recherche (CPED)
- L'association femmes et mathématiques
- L'Université Paris Diderot (Projet européen TRIGGER)
- Le Mans Université
- Aix Marseille Université
- L'Université Paris 8
Pour s’inscrire :
1. Créer un compte sur sciencesconf (si ce n’est pas déjà fait) sur : https://www.sciencesconf.org/user/createaccount
2. Aller sur le site du colloque : https://violencesssesr.sciencesconf.org/
3. Sélectionner en haut à droite "connexion" et choisir sur la page suivante "mon inscription".