Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
1 mai 2017

Brest dans le top 20 des villes où il fait bon travailler

Brest se classe au 19ème rang du palmarès de l'Express des villes de France où il fait bon vivre et travailler. L'insertion de ses jeunes ou encore son faible taux de pauvreté (10 %) sont des atouts pour la ville mais son éloignement géographique avec Paris continue à la desservir.
Source : http://www.gref-bretagne.com/Actualites/Revue-de-presse/Brest-dans-le-top-20-des-villes-ou-il-fait-bon-travailler

25 avril 2017

Le classement des jeunes universités profite à l’Asie

C’est un classement duquel les grandes universités anglo-saxones sont absentes : celui des universités de moins de 50 ans. Edité par le mensuel britannique Times Higher Education (THE), il consacre en 2017 l’école polytechnique fédérale de Lausanne, pour la troisième année consécutive. Si 16 établissements français sont présents dans ce top 200 (contre 15 sur 150 en 2016), ils sont plusieurs à avoir perdus des places. Voir l'article...

22 avril 2017

Egalité. Les grandes entreprises françaises classées au 8ème rang mondial

Un classement international sur l'égalité hommes-femmes place 2 grandes entreprises françaises dans le top 5 et 10 dans le top 50 des entreprises se rapprochant de l'égalité professionnelle. L'Oréal est sur la première marche suivi de Sodexo, quelques marches plus loin. La Société Générale est 14è. La France obtient le 8ème rang mondial, derrière la Norvège, la Suède ou les Pays-Bas et juste devant l'Allemagne.
Source : http://www.gref-bretagne.com/Actualites/Revue-de-presse/Egalite.-Les-grandes-entreprises-francaises-classees-au-8eme-rang-mondial

21 avril 2017

U-Multirank 2017 - La France en haut du podium

Campus FranceSelon le classement U-Multirank 2017, une large majorité des universités et des grandes écoles françaises évaluées sont au-dessus de la moyenne mondiale. Voir l'article...
20 avril 2017

The road to the Responsible Research Metrics Forum

Résultat de recherche d'images pour Imperial College made headlines by announcing that it has signed the San Francisco Declaration on Research Assessment. Meaning that Imperial will no longer consider journal-based metrics, such as journal impact factors, in decisions on the hiring and promotion of academic staff. More...

19 avril 2017

Launch of U-Multirank 2017 Edition

ESU OnlineU-Multirank 2017 has been released on Thursday, March 30th on www.umultirank.org.
This year’s rankings feature both an institutional ranking and 16 subject rankings – of which four are new this year: economics, chemical and civil engineering, as well as industrial engineering/ production. More...

19 avril 2017

Kiplinger Best Value Universities

Kiplinger’s Best College Values 2017,published in February, rank US universities and colleges according to the quality of education provided plus their affordability. It is a ranking for students as consumers. Indicators include admission rate, four-year graduation rate, total cost, average aid, average debt at graduation and salary. More...

19 avril 2017

Russian Round University Ranking

The latest edition of Round University Ranking has been published. This ranking is produced by the Moscow based RUR Agency and uses information supplied by Clarivate Analytics that includes statistical data submitted by institutions, bibliometric data from the Web of Science Core Collection, and an academic reputation survey with over 10,000 respondents. More...

19 avril 2017

Ranking from India

The second edition of the National Institutional Ranking Framework (NIRF) has been published by the Indian Ministry of Human Resource Development (MHRD). A number of methodological changes have been introduced including assigning an overall score to all large or centrally funded institutions. More...

19 avril 2017

Regional Ranking Seminar in Budapest

Etvos Lorand University (member of IREG Observatory) organized a regional seminar “Universities on Crossroads of National and Global Rankings” in Budapest on 31 March 2017 to discuss the meaning and usefulness of global and national rankings for higher education systems in smaller countries with limited number of universities. While positions at the top of global rankings seem out of reach for these universities, they feel a need to compare themselves against institutions and faculties not only in their own countries but also with their counterparts in other countries and especially within the region. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 472
Formation Continue du Supérieur
Archives