Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
17 août 2015

Lessons From a For-Profit: SWOT Analyses

Evolllution Logo, click to return to homepageBy Terry Rawls - Evolllution. In this series we’re exploring the lessons that traditional institutions and successful for-profit institutions can share with each other. I’ve had a few requests to take a closer look at a common tool called a SWOT, to see how it can be used in higher education. So here we go. More...

17 août 2015

Blackboard Acquires Large Latin American Moodle Provider

By . In my first post-BbWorld blog post, I noted that the international market is hugely important for Blackboard and Moodle is hugely important for their international strategy. Nearly a quarter of the company’s revenue and much of their growth comes from their international business, where they seem to be way ahead of their main North American competition in many countries. Learn has some really large contracts—whole country contracts, in some cases—but Moodle has a lot of smaller contracts. In some countries, you just can’t get traction in the LMS space unless you have a Moodle offering. In my post, I predicted that we would see continuing investments in Moodle, based on what we heard from senior management. More...

16 août 2015

White House Hosts Business School Deans

HomeThe White House this week hosted officials from business schools and businesses for a meeting on expanding opportunities for women. The discussion covered the recruiting, training and retention of leaders as well as the importance of policies that work for families, according to a fact sheet from the White House. Read more...

16 août 2015

Business schools must not cater to their funders

http://static.guim.co.uk/static/c55907932af8ee96c21b7d89a9ebeedb4602fbbf/common/images/logos/the-guardian/news.gifByNick Butler, Sverre Spoelstra and Helen Delaney. Business schools are so concerned with making organisations function better that they’re neglecting the way this undermines academic values. More...

10 août 2015

Le business sous surveillance

Logo Liaisons Sociales MagazinePar Eric Béal. Les entreprises ne peuvent plus ignorer le poids croissant de la société civile. Collectifs, associations et ONG toquent à leur porte. Et leur demandent des comptes sur leurs pratiques. Des relations difficiles, et parfois orageuses. Voir l'article...

7 août 2015

Les business schools cherchent un nouveau business model

http://orientation.blog.lemonde.fr/files/2011/08/Edhec-Olivier-Rollot-208x300.jpgBlog "Il y a une vie après le bac" d'Olivier Rollot. Comment développer la formation continue ?
Aujourd’hui, les établissements d’enseignement supérieur représentent seulement 3,1% du marché de la formation professionnelle : pour les universités et l’ensemble des établissements supérieurs publics cela représentait en 2011 un peu plus de 410 millions d’euros sur 32 milliards dont, il faut la rappeler, les deux tiers sont des salaires versés aux apprenants.  Dans les grandes écoles de management peu dépassent les 10% de leur chiffre d’affaires en formation continue si on excepte HEC (45% du budget soit plus de 40 millions d’euros) et quelques grandes comme l’Essec (25%) ou l’EMLYON (20%). Pour réaliser des marges, il faut prouver la plus-value de sa formation. « La meilleure façon de prouver notre potentiel d’impact, c’est de transformer la recherche en programmes de formation continue », confie Olivier Oger, le directeur de l’Edhec (relire l’entretien complet), pour lequel on « entre alors dans un cercle vertueux où la recherche nourrit la formation continue et contribue au financement de l’école là où la recherche est seulement un coût dans les autres institutions ». Suite...

6 août 2015

Les business schools se sont-elles dopées à l’insu de leur plein gré ?

Blog Educpros de François Thérin. J’ai effleuré la semaine dernière quelques réflexions sur la recherche dans les écoles de management en France et quelques jours plus tard, tombe l’article sur la recherche à l’IPAG (http://www.letudiant.fr/educpros/enquetes/ipag-les-secrets-d-une-progression-fulgurante-en-recherche.html), qui a fait et fait beaucoup parler (voir le point de vue clair et argumenté d’Isabelle Barth http://blog.educpros.fr/isabelle-barth/2014/10/11/fiere-detre-chercheur-en-sciences-du-management/). Voir l'article...

6 août 2015

Creating Personal Connections Central to Standing Out for Online Business Schools

Evolllution Logo, click to return to homepageBy Kathleen Irwin - EvoLLLution. The business school marketplace today is more competitive than it has ever been, and this is true not just for on-the-ground providers but for online providers as well. The number of online business education programs has exploded in the public sector, creating a highly competitive landscape for the institutions that traditionally occupied this space. More...

6 août 2015

Challenging the Status Quo: Top Three Priorities for Today’s Business School Leaders

Evolllution Logo, click to return to homepageBy Brent Chrite - EvoLLLution. Today’s management education marketplace is currently defined by an unprecedented level of volatility and competitiveness. The rapid convergence of a myriad of factors and conditions have resulted in a global management education environment that has become fundamentally transformed from the one in which business schools and colleges operated just ten years ago. More...

6 août 2015

Western Business Schools' Expansion Into China, Singapore Gathers Pace

Résultat de recherche d'images pour "businessbecause.com"By Seb Murray. European business school EMLYON has partnered with East China Normal University to create a new business education hub in Shanghai — the latest example of western education providers edging into Chinese territory.
US and European business schools have been scrambling to launch joint ventures with top Chinese universities. Schools including IESE, MIT Sloan and Duke Fuqua are hoping to capitalize on China’s vast population and economic growth. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 012
Formation Continue du Supérieur
Archives