Submitted by Stefanie Botelho. Iona College last week announced plans to expand its business school as the cornerstone project in its campus development plan. More...
L’étudiant, un client comme les autres ?
Mathématiques et business
Les mathématiques seraient-elles au cœur de la création de valeur ? Tel était le thème du Forum de l’incubateur technologique IncubAlliance. Voir l'article...
La French Tech s'étend en région
L'initiative French Tech a été lancée par le ministère le 27 novembre 2013. Il s'agit d'une mobilisation collective pour la croissance et le rayonnement des start-ups numériques françaises. Un des objectifs de la French Tech est de susciter une dynamique collective partout en France à travers un étendard commun « La French Tech », une marque ouverte et partagée et un label « Métropoles French Tech ». Voir l'article...
Réalité virtuelle immersive dans une business school
Blog Educpros de Gilbert Azoulay. Voici une dépêches de News Tank Education qui concerne une innovation ou plutôt une expérimentation intéressante. Neoma Business School propose à quelques étudiants des cours via la réalité virtuelle. Suite...
NRCCUA acquires higher education research firm Eduventures
The National Research Center for College & University Admissions (NRCCUA), a provider of data and analytics solutions to public and private colleges and universities, has acquired Eduventures. More...
The big business profitability of the nonprofit College Board
Submitted by Stefanie Botelho. Headquartered in New York City and Reston, Virginia, with six regional and two international offices, the College Board is a nonprofit association of more than 6,000 educational institutions. Its goal is to promote excellence and equity in education. More...
Bringing business expertise to college campuses
Submitted by Stefanie Botelho. Recruiting prospective athletes for sports is a big part of the college admissions process; top football programs can spend millions recruiting players. More...
British business schools can take advantage of Brexit
Evolving Higher Education Business Models
As resources for higher education are decreasing and the pressure to keep tuition low is increasing, colleges and universities are looking for ways to spend more efficiently and effectively. More...