From 25 to 27 October 2017, the Korean cities of Suwon and Osan will host a landmark global event on adult learning and education, the Mid-Term Review of the Sixth International Conference on Adult Learning and Education (CONFINTEA VI). More...
Gearing up for the CONFINTEA VI Mid-Term Review: A new Memorandum of Understanding
Site web La Traversée: Présentation, romans, témoignages…
La Traversée est une collection de romans pour les adultes qui présentent des lacunes en lecture.
Elle dispose depuis mars d’un site web qui a été réalisé par des étudiants de la section Animation socioculturelle et Éducation permanente de l’IHECS: http://www.collectionlatraversee.be. Voir l'article...
Découverte du paysage francophone de la formation et de l’enseignement pour adultes
Découverte du paysage francophone de la formation et de l’enseignement pour adultes par des directeurs néerlandophones de centres CVO – 16 et 17 mars 2017. Voir l'article...
EPALE mène une réflexion sur le rôle du numérique dans l’apprentissage des adultes
En mars, EPALE fait un focus thématique sur le numérique et l’e-learning. Il aborde les questions liées à l’apprentissage numérique et à l’utilisation de la technologie dans les pratiques d’apprentissage des adultes. Voir l'article...
The 5 stages of digital readiness for adult online students
By Laura Ascione. New research reveals that many adults suffer from a “digital readiness” gap that impacts their preparedness and comfort in using digital tools for online learning. More...
New coalition to advocate for adult college students
By Matt Zalaznick. A newly formed advocacy organization hopes to smooth the process for busy adults looking to attend college. More...
Europe et emploi : faire le pari des jeunes adultes, c’est possible !
La crise économique et financière de 2008 a largement renforcé des inégalités de fait sur le marché de l’emploi, et notamment celles qui affectent les jeunes. Huit ans après, le constat reste sévère : en Europe, malgré une reprise relative, les jeunes rencontrent toujours des difficultés à entrer sur le marché de l’emploi et restent les premiers touchés par le chômage. Voir l'article...
Launch of the third Global Report on Adult Learning and Education (GRALE III) in Latin America and the Caribbean
Eighty educational experts attended the launch of the UNESCO Institute for Lifelong Learning’s (UIL) third Global Report on Adult Learning and Education (GRALE III) on 15 February 2017 in Brazil, which also saw the release of the Portuguese version of the report. Topics at the event included the challenges of adult literacy and ways to strengthen Adult Learning and Education (ALE) in the country. More...
Progress and potential: Adult learning and education in Arab States
Development in adult learning and education in Arab States is imperative. The Arab States’ region has made important but unequal progress in recent years. Many states are affected by political instability, which takes a high toll on education. It is estimated that 51 million adults in the region lack sufficient reading and writing skills. Every year, more and more children leave school without the skills to find a decent job. More...
Adult education in the Baltic states
Representatives from three universities in the Baltic region met at the UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL) on 16 January 2017 to discuss developments in adult education. UIL Director discussed with the professors of universities in Estonia, Latvia and Lithuania. More...