22 août 2019

Amazon Op-Ed Divides Opinions

HomeBy Lindsay McKenzie. A prominent economist wrote a favorable op-ed about the arrival of Amazon’s second headquarters in Northern Virginia but failed to disclose that the company had asked him to write it. Were his actions unethical. More...

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The Texas Tech K-12 Pipeline

HomeBy Lindsay McKenzie. Texas Tech University created a K-12 school more than 25 years ago, but the school’s potential as a source of future university students is just starting to be realized. More...

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“Big Deal” Database Launched

HomeBy Lindsay McKenzie. Details of the “big deals” struck by university libraries and academic publishers have now been published as part of the Big Deal Knowledge Base. More...

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California Scientists Pull Support for Elsevier Journals

HomeBy Lindsay McKenzie. Thirty academics from the University of California system have said they will no longer provide editorial services to publisher Elsevier’s highly influential Cell Press journals. More...

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Mapping the Open-Source Publishing Landscape

HomeBy Lindsay McKenzie. More than 50 open-source publishing tools have been cataloged in a new landscape analysis funded by a grant from the Andrew W. Mellon Foundation secured by MIT Press. More...

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Expanding Beyond NYC’s 5 Boroughs

HomeBy Ashley A. Smith. Armed with promising results, CUNY is expanding ASAP and other student success experiments while helping to export them to colleges outside the system. More...

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State Funding for Students' Basic Needs

HomeBy Ashley A. Smith. Several states have begun to fund efforts to help students with their basic needs amid growing concern about homelessness and hunger on campus. More...

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Étude comparative entre le label européen « HRS4R » et les labels nationaux

ESR enseignementsup-recherche gouv frÉtude comparative entre le label européen « HRS4R » et les labels nationaux « Égalité professionnelle entre les femmes et les hommes » et « Diversité»
Rapport IGAENR n°2019-061, juillet 2019
Motivée par la multiplication des labels nationaux et européens qui s'imposent aux universités et organismes de recherche sur des périmètres très proches, une mission d'inspection générale a conduit une étude comparative des labels nationaux Égalité professionnelle entre les femmes et les hommes et Diversité et du label Human Resources Strategy For Research (HRS4R) de la Commission européenne. Le rapport décrit les critères et procédures de labellisation pour identifier des zones de recouvrement qui auraient permis de faire une reconnaissance croisée et ainsi alléger le travail imposé aux candidats à la labellisation. Plus...

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Développement de l’apprentissage dans la fonction publique

Logo cap-métiersParmi les dispositions de la loi de transformation de la fonction publique figurent trois articles sur l'apprentissage :
- Afin d'harmoniser les modalités de détermination de la rémunération des apprentis entre secteur public et secteur privé, et faire en sorte que l’âge et la progression dans le cycle d’études soient les seuls éléments déterminant la rémunération, l'article L 6227-7 du code du travail est supprimé.
- La contribution du CNFPT au financement de l'apprentissage dans la fonction publique territoriale est accrue pour compenser les effets de la réforme de l'apprentissage : pour les contrats conclus après le 1er janvier 2020, le CNFPT devra prendre en charge 50 % des frais de formation des apprentis employés par les collectivités et les établissements publics territoriaux ; les employeurs finançant le complément.
- Pour développer l'apprentissage dans la fonction publique hospitalière, la dérogation à l'obligation d'être titulaire du diplôme d'Etat pour exercer les professions d'infirmier, de masseur-kinésithérapeute, de pédicure-podologue, d'orthoptiste et d'orthophoniste est étendue aux apprentis (sécurisation juridique de leur situation).
Cette dérogation était réservée aux étudiants pour effectuer certains actes pendant leur formation, sous la responsabilité d'un professionnel diplômé.
Loi n° 2019-828 du 6 août 2019 (art 61 à 63). Plus...

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The Persisting 'Rape Culture' on Campuses

HomeBy Jeremy Bauer-Wolf. Author in her new book discusses the challenges colleges, particularly religious institutions, face in mitigating sexual assault. More...

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