Handicap - FAQ - Q 4 : A quelle occasion peut-on modifier une autorisation pour appliquer la nouvelle nomenclature ?

Q 4 : A quelle occasion peut-on modifier une autorisation pour appliquer la nouvelle nomenclature, dans quelle mesure et à quelle périodicité ?
R 4 : L’autorisation peut être modifiée à tout moment, suivant une procédure de transformation, à la demande de son titulaire en accord avec l’autorité compétente pour la délivrer (DGARS et/ou PCD), si le projet remplit les conditions cumulatives suivantes :
  1. il satisfait aux règles d’organisation et de fonctionnement et prévoit les démarches d’évaluation et les systèmes d’information prévus par le CASF ;
  2. lorsqu’une habilitation financière est demandée en même temps :
    a. le projet n’emporte pas une augmentation de capacité impliquant au préalable un appel à projets par l’autorité compétente (notamment si elle entraîne une augmentation de 30% des produits de tarification) ;
    b. le projet est compatible avec la planification territoriale (voir question 3) ;
    c. le coût de fonctionnement est compatible avec les dotations régionales de crédits d’assurance maladie et les budgets départementaux, et il n’est pas manifestement hors de proportion avec le service rendu ou avec ceux des établissements fournissant des services analogues ;
    d. si la transformation induite par le projet implique de changer de groupe de catégories (ESSMS d’éducation adaptée / centres d’action médico-sociale précoce / établissements ou services d’aide par le travail, de réadaptation, de préorientation et de rééducation professionnelle / autres établissements et services), elle donne lieu à la conclusion d’un CPOM.

Le renouvellement de l’autorisation, qui est en principe implicite et uniquement subordonné aux résultats de l’évaluation externe, ne constitue pas une échéance particulière. Plus...

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Handicap - FAQ - Q1 : Quelles sont les mentions minimales à faire figurer dans l’autorisation pour caractériser les activités ?

Q 1 : Quelles sont les mentions minimales à faire figurer dans l’autorisation pour caractériser les activités autorisées ?
R 1 : L’autorisation doit préciser :

- la catégorie dont relève l’ESSMS ; lorsque celui-ci développe des activités pouvant relever de plusieurs
catégories, il est classé dans la catégorie dont relève son activité principale ;
- le ou les publics dont l’ESSMS assure l’accueil ou l’accompagnement ;
- le mode de fonctionnement : il est souhaitable de délivrer des autorisations exprimées globalement, de la manière la plus adaptée à la spécialité de l’établissement, en termes de nombre de personnes pouvant être accueillies ou accompagnées simultanément, ou de zone d’intervention ; pour un établissement assurant un accompagnement global, l’autorisation doit comporter une mention expresse de type « tous modes d’accueil et d’accompagnement ». Plus...

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Literature Review of E-assessment

By Stephen Downes - Stephen's Web. Jim Ridgway, Sean McCusker and Daniel Pead[Edit][Delete]: Literature Review of E-assessment, NESTA Futurelab [Edit][Delete] January 31, 2006

[link: Hits] Funny how things work in the blogosphere. This report has been out for more than a year (I hadn't seen it, though; I don't really follow assessment issues). It's quite well written, and packs some zingers (like: "In the worst case, to be able to invent and create something of value is taken to be a sure sign of feeble-mindedness; where as to opine on the work of others shows towering intellectual power"). Anyhow, this item was reviewed today in e-learning reviewa, covered in the Authentic Assessment Website, and finally, mentioned in Michelle's Online Learning Freakout Party Zone, which is where I saw it. More...

Posté par pcassuto à 16:01 - - Permalien [#]

They're Changing Guard

By Stephen Downes - Stephen's Web. Lanny Arvan[Edit][Delete]: They're Changing Guard (with apologies to A. A. Milne), Lanny on Learning Technology [Edit][Delete] January 31, 2006

[link: Hits] There's a lot of blog coverage today of the current ELI conference, most of it by the new guard Lanny Arvan writes of, but it is interesting to look at it in the light of his reflections. "Presnky (and others at this conference) seemingly argue that there needs to be immediate response that progress is being made and that must come from external sources (moving from one level to a higher one in a video game). This I think is wrong and pernicious and will actually be quite limiting for the generation if it becomes the norm in behavior". More...

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Controlling Chaos?

By Stephen Downes - Stephen's Web. Harold Jarche[Edit][Delete]: Controlling Chaos?, Jarche Consulting [Edit][Delete] January 31, 2006

[link: 8 Hits] This has been sitting in my 'maybe' tray for more than a week (oh yes, I actually do have a system for selecting links). This comment deserves to be echoed: "I'm not an expert on ontologies, the semantic web, metadata or controlled vocabularies, but I've had enough conversations with enough experts to know that more control will not address our information management needs... trying to control chaos is a losing game". More...

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The Blog as Dissertation Literature Review?

By Stephen Downes - Stephen's Web. Ulises Ali Mejias[Edit][Delete]: The Blog as Dissertation Literature Review?, Ideant [Edit][Delete] January 31, 2006

[link: Hits] I thought this was a pretty good paper. The premise is straightfoward: Ulises Ali Mejias argues that the posts in his blog, over the long run, constitute a literature review, as defined by Boote et al. in Scholars Before Researchers: On the Centrality of the Dissertation Literature Review in Research Preparation. I think he succeeds uiin showing that blogging satisfies the criteria, but I have to ask, is the resulting literature review a good literature review? My response? No. Consider: he includes Barabâasi but not Watt. Turkle but neither Rushkoff nor Rheingold. Habermas but not Foucault. Maybe the list would be rounded out over time, but he doesn't show that. More...

Posté par pcassuto à 15:58 - - Permalien [#]

CEO Speak: Brainvisa&Hurix Systems

By Stephen Downes - Stephen's Web. Unknown[Edit][Delete]: CEO Speak: Brainvisa&Hurix Systems, The Learned Man! [Edit][Delete] January 31, 2006

[link: Hits] Discussion of the state of e-learning in India. "The Indian companies are as competitive, creative, innovative and focused as their foreign counterparts. Right now India is shining and would continue to shine, as more and more work would flow in." Some discussion about the difficulties serving the domestic Indian market. "The traditional learning method is not an option, as we do not have that kind of infrastructure, e-learning will democraticize education in India". More...

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