22 avril 2019

The failure of Udacity: lessons on quality for future MOOCs

The ConversationDespite the big promises, retention rates in Udacity courses have been abysmal and those that did make it through were already those with bachelor degrees. Now Udacity has decided to charge money for their certified courses, leaving behind their claims of free quality higher education for all. More...

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Education—not fertility—key for economic development

The ConversationFor developing countries, what is the main driver of economic growth? Previously, we thought that economic growth was primarily linked to declining fertility rates, so that as birth rates decline, the proportion of children in the population also declines and this results in a larger proportion of people who are of working age, and contributing to the economy. More...

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A winning formula: how to pick the best teachers

The ConversationIt’s one of those debates that has seemingly gone on forever. All the way back to the ancient Greeks, people have been trying to figure out the best way to choose teachers. More...

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Inside out: why we need to bring students and prisoners together

The ConversationThe Inside-Out program has been conducted with 310 academics from over 120 universities in 37 US states and overseas, and more than 300 Inside Out courses have been held. More...

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Genes have a big impact on exam results: UK research

The ConversationNew research claims genetics play an important role in the exam results of British teenagers, even more important than their home life or their teachers. More...

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Not just tiger mums and rote learning: it’s time for a balanced view of Asian education

The ConversationInternational test results on maths, reading and science literacies, released this week, continue to show one thing for sure: the outstanding performance of Asian education systems. More...

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L’enquête Besoins en Main-d’œuvre 2019

Chaque année, Pôle emploi adresse un questionnaire à 1,7 million d’établissements afin de connaître leurs besoins en recrutement par secteur d’activité et par bassin d’emploi.
Cette enquête est un élément essentiel de connaissance du marché du travail.
Elle permet entre autres :
    * d’anticiper les difficultés de recrutement ;
    * d’améliorer l’orientation des demandeurs d’emploi vers des formations ou des métiers en adéquation avec les besoins du marché du travail ;
    * d’informer les demandeurs d’emploi sur l’évolution de leur marché du travail et les métiers porteurs.
Vous pouvez accéder aux données via une recherche par zone géographique jusqu’au bassin d’emploi, par métier et par secteur d’activité.

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Dossier documentaire de Centre Inffo

La loi « Avenir professionnel » réforme l’élaboration et la régulation des certifications professionnelles, notamment des diplômes et titres professionnels en lien avec les besoins du marché de l’emploi.
A l’occasion de la journée sur la certification, organisée par Centre Inffo, ce dossier documentaire propose une sélection d’article et une bibliographie…

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11 opérateurs de compétences sont agréés depuis le 1er avril 2019

Les champs d’intervention de ces opérateurs sont présentés ci-dessous.
Chaque Opco pourra accueillir les entreprises ne relevant pas d’une convention collective nationale ou d’un accord national de branche sur la formation dont l’activité principale relève de son champ d’intervention.
Jusqu’à leur mise en place effective et la dévolution des biens des anciens Opca/Opco, ces derniers restent les interlocuteurs des entreprises et des prestataires concernés.

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L’égalité professionnelle est-elle négociable ?

Enquête sur la qualité et la mise en œuvre d’accords et de plans égalité femmes-hommes élaborés en 2014-2015
Quels sont les effets de la « négociation administrée » de l’égalité professionnelle, obligatoire sous menace de sanctions depuis 2012 ? Cette étude explore l’élaboration, le contenu, la mise en œuvre et le suivi d’accords spécifiques et de plans unilatéraux en matière d’égalité professionnelle élaborés en 2014 et 2015 et mis en œuvre avant les évolutions législatives récentes donnant davantage d’autonomie à la négociation collective d’entreprise.
Dares – Document d’études

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