26 novembre 2018

The Party Line

HomeBy Ellie Bothwell for Times Higher Education. Scholars have warned that the state of academic freedom in China is “going from bad to worse” after the president of one of the country’s leading universities was ousted and replaced by a Communist Party chief. More...

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Questions on ‘Equivalence’ of Branch Campuses

HomeBy John Ross for Times Higher Education. Academics at Vietnamese branch of Australian university say they lack time and resources to provide learning experience comparable to that of the main campus. More...

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Les spécificités de la langue finnoise

l'emag de l'educationApprendre la langue requiert d’avoir une autre façon de penser, plus directe. La langue finnoise est une langue ouralienne qui est agglutinante. Il n’y a pas de genre et le pronom de la troisième personne «hän» signifie «il» et «elle» à la fois. En finnois, chaque affixe indique une information grammaticale : le mot « taloissani » (« dans ma maison ») comprend les morphèmes « talo » (maison), « i » la marque du pluriel, « ssa » signifie « à l’intérieur » et  « ni » (moi). Il n’y a pas d’article non plus, par exemple, le mot «fille» se dit « tyttö» et peut se traduire par «fille» seul, « la fille » ou «une fille». Au pluriel, on dit «tyttöt» qui peut se traduire par «les filles» ou «des filles». De plus, le finnois est une langue très synthétique. Les noms et les verbes ont un nombre important de déclinaisons, dont certaines sont plus fréquentes. Si on prend le mot «forêt», cela signifie «metsä». Avec les déclinaisons, on peut avoir «metsässä» qui veut dire «les forêts ou «des forêts», mais aussi «metsâssä» qui veut dire « dans les bois ». Plus...

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Civility for Whom?

HomeWith academic freedom and free speech under attack, we should see calls for civility for what they are: attempts to silence the messenger, write Johnny E. Williams and David G. Embrick. More...

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A Cycle of Advice

HomeEvery new group of humanities and social science scholars needs guidance to reimagine professional development and career options, writes Alfreda James. More...

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What the 'American College President' Needs Today

HomeThe current environment requires academic leaders to focus more on their institutions’ dynamic capabilities and ecological fitness, Stefano Falconi and David Teece argue. More...

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We Need to Systematize Alt-Ac Career Guidance

HomeFaculty advisers should have frank conversations with their students about long-term plans from the moment those students arrive on the campus, writes Zeb Larson. More...

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Launching Toward New Leadership Horizons

HomeBased on her recent experience at a major public university, Elizabeth H. Simmons reflects on the surprises new chief academic officers may encounter in their first year. More...

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The Art of Getting Involved

HomeMyron Strong provides tips on how academics can take more active roles in their disciplines. More...

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Put Time on Your Side

HomeWhen many of us think back on our experiences, we see them as points on a timeline -- childhood to high school to college to a job to grad school to the future. This makes sense since we live our lives as a series of moments, moving through time in only one direction. More...

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