
The Party Line

Questions on ‘Equivalence’ of Branch Campuses

Les spécificités de la langue finnoise
Apprendre la langue requiert d’avoir une autre façon de penser, plus directe. La langue finnoise est une langue ouralienne qui est agglutinante. Il n’y a pas de genre et le pronom de la troisième personne «hän» signifie «il» et «elle» à la fois. En finnois, chaque affixe indique une information grammaticale : le mot « taloissani » (« dans ma maison ») comprend les morphèmes « talo » (maison), « i » la marque du pluriel, « ssa » signifie « à l’intérieur » et « ni » (moi). Il n’y a pas d’article non plus, par exemple, le mot «fille» se dit « tyttö» et peut se traduire par «fille» seul, « la fille » ou «une fille». Au pluriel, on dit «tyttöt» qui peut se traduire par «les filles» ou «des filles». De plus, le finnois est une langue très synthétique. Les noms et les verbes ont un nombre important de déclinaisons, dont certaines sont plus fréquentes. Si on prend le mot «forêt», cela signifie «metsä». Avec les déclinaisons, on peut avoir «metsässä» qui veut dire «les forêts ou «des forêts», mais aussi «metsâssä» qui veut dire « dans les bois ». Plus...
Civility for Whom?
With academic freedom and free speech under attack, we should see calls for civility for what they are: attempts to silence the messenger, write Johnny E. Williams and David G. Embrick. More...
A Cycle of Advice
Every new group of humanities and social science scholars needs guidance to reimagine professional development and career options, writes Alfreda James. More...
What the 'American College President' Needs Today
The current environment requires academic leaders to focus more on their institutions’ dynamic capabilities and ecological fitness, Stefano Falconi and David Teece argue. More...
We Need to Systematize Alt-Ac Career Guidance
Faculty advisers should have frank conversations with their students about long-term plans from the moment those students arrive on the campus, writes Zeb Larson. More...
Launching Toward New Leadership Horizons
Based on her recent experience at a major public university, Elizabeth H. Simmons reflects on the surprises new chief academic officers may encounter in their first year. More...
The Art of Getting Involved
Myron Strong provides tips on how academics can take more active roles in their disciplines. More...
Put Time on Your Side
When many of us think back on our experiences, we see them as points on a timeline -- childhood to high school to college to a job to grad school to the future. This makes sense since we live our lives as a series of moments, moving through time in only one direction. More...