02 janvier 2018

Warning: Cyber breaches more likely over holiday break

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. Poor employee cyber hygiene may put companies at heightened risk for attack over the holiday break, according to a new report from T-Systems. T-Systems, the corporate IT and cybersecurity arm of Europe’s largest telecom company, Deutsche Telekom, warns companies that security risks abound when companies allow employees to work over Christmas. More...

Posté par pcassuto à 15:24 - - Permalien [#]


Eastern Washington adopts Microsoft’s data science program

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. Eastern Washington University has adopted courses from Microsoft’s Professional Program in Data Science, a move that officials said allowed it to quickly develop a degree in specialized data analytics. The new courses allow students to complete a BS in data analytics and earn a professional credential from Microsoft, according EWU’s website. More...

Posté par pcassuto à 15:23 - - Permalien [#]

La formation professionnelle des personnes en recherche d’emploi en 2015 - Plus de 684 000 entrées en formation

JPEG - 5.4 ko
En 2015, 684 200 entrées en formation de personnes en recherche d’emploi ont été enregistrées, en baisse par rapport à 2014.
Les régions restent en 2015 le commanditaire majoritaire des formations pour les personnes en recherche d’emploi (51 %). Leurs actions ont été, pour la moitié d’entre elles, destinées aux jeunes en insertion. Pôle emploi a commandé 35 % des stages et les organismes paritaires collecteurs agréés (Opca) 3 %. La part des formations commandées par l’État hors Pôle emploi diminue fortement (4 %, soit 2 points de moins qu’en 2014) en raison du nouveau mouvement de décentralisation enclenché par la loi du 5 mars 2014.
Tous commanditaires confondus, les formations débutées en 2015 ont duré en moyenne 4,4 mois. Les stages commandés par Pôle emploi et par les Opca, qui cherchent davantage à répondre aux besoins immédiats des entreprises, sont beaucoup plus courts (respectivement 1,9 et 2,8 mois). Sur l’ensemble de l’année 2015, en France entière, le taux d’accès à la formation des personnes en recherche d’emploi est stable par rapport à 2014 : 10,5 % des personnes ayant connu au moins un mois principalement au chômage ont débuté une formation. C’est le cas de 24,0 % des jeunes de moins de 26 ans peu ou pas qualifiés.
Sur l’ensemble de l’année 2015, en France entière, le taux d’accès à la formation des personnes en recherche d’emploi est stable par rapport à 2014 : 10,5 % des personnes ayant connu au moins un mois principalement au chômage ont débuté une formation. Ce taux est de 24,0 % pour les jeunes de moins de 26 ans peu ou pas qualifiés.

- Dares Résultats 2017-085 - La formation professionnelle des personnes en recherche d’emploi en 2015

Posté par pcassuto à 15:22 - - Permalien [#]

Survey: Students not aware of campus cybersecurity threats

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. A new survey from CDW-G suggests college IT departments are missing the mark when it comes to educating their student bodies about cybersecurity threats, reports University Business. Only 26% of college students said they were aware of cybersecurity breaches at their institutions, even though the the vast majority IT professionals said they reported such incidents campus wide. More...

Posté par pcassuto à 15:16 - - Permalien [#]

Quelques bonnes résolutions pour 2018

Par . Nous voici en 2018. Pour beaucoup d’entre nous, qui dit nouvelle année dit bonnes résolutions personnelles et/ou professionnelles. Quelles bonnes résolutions prendre quand on est Responsable L&D (Learning and Development) / Responsable formation et développement des compétences. Plus...

Posté par pcassuto à 15:14 - - Permalien [#]


The Role of Higher Education in the Changing World of Work

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. The changing world is a universal topic of interest, with particular resonance to higher education. Colleges and universities research change, teach about change, and often impact current and future change. To support students to live in this ever-changing world, those of us who work in higher education strive to provide solid, relevant preparation at the baccalaureate and graduate levels. More...

Posté par pcassuto à 15:08 - - Permalien [#]

VR and AR: Learners as Creators and World Builders of Our Immersive Future

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. In working with faculty, staff, and administrators in higher education, we’re often asked, How do you get started with VR? What will be the impact of immersive computing on education? What are the real benefits for students beyond the novelty factor of a new technology? Thinking through these important questions, it is helpful to reflect on the work of the New Media Consortium’s Horizon Report. More...

Posté par pcassuto à 15:06 - - Permalien [#]

Machine Learning and Higher Education

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. Software is eating the world, so said Marc Andreesen in 2011.1 These days it seems that machine learning and its specialized algorithms are eating the software world.2 Is it thus a foregone conclusion that machine learning will play a significant role in disrupting technology and shaping our future? Machine learning concerns teaching machines to learn about something without explicit programming. At the core of machine learning is the idea of modeling and extracting useful information out of data. More...

Posté par pcassuto à 07:06 - - Permalien [#]

Coursera Fights To Keep The Promise Of MOOCs Alive With Corporate Customer Push

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. With an industry-leading 30 million users and hundreds of millions in venture funding raised, Coursera is neither overnight success story nor startup failure. But to build a lasting business, its future increasingly depends on an area of focus that would’ve seemed unsexy in the headiest days of the MOOC rush, when it was racing against rivals such as Udacity and edX to reach new universities and millions of users. More...

Posté par pcassuto à 07:06 - - Permalien [#]

For-Profit And Online Education: What’s Going On?

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgTechno-News Blog. Compared to several years ago when for-profit enrollment was at a peak, all these experts point out, one big thing has changed. There are now a group of big nonprofit and public institutions targeting working adults with workforce-focused, on-demand learning. In other words, these companies are following the playbook laid out by for-profits, but with a better reputation — at least for now. More...

Posté par pcassuto à 07:05 - - Permalien [#]