By Rosemarie Emanuele. ... in a museum honoring American women?
When I teach History of Math, I often try to emphasize the role of Mathematicians who were women, as the field is still very male dominated. One of my students’ favorite women mathematicians is often the Greek mathematician Hypatia. More...
Math Geek Mom: What to Include?
Mother’s Day 2017
By Laura Tropp. It’s that time of year again when Mother’s Day is upon us. This year, I’ve decided to give a shout out to some moments, driven by individuals, companies, or organizations, that are helping to make some aspects of motherhood more visible. More...
3000 prestataires de formation référencés sur Datadock

Le décret Qualité du 30 juin 2015 fixe les critères d’appréciation auxquels doivent se référer les financeurs pour apprécier cette capacité et publier le catalogue des organismes qu'ils ont référencés.
Les OPCA/OPACIF se sont accordés sur 21 indicateurs communs et des éléments de preuve que les organismes doivent enregistrer sur Datadock pour être "référençables".
Bien que le décret qualité s'applique depuis le début de l'année 2017, une période de transition est prévue jusqu'au 30 juin 2017 pour permettre aux organismes de formation de s’enregistrer sur datadock.
Après cette date, seules les actions dispensées par les prestataires de formation référencés par l’OPCA/OPACIF concerné seront prises en charge.
Les organismes de formation ne sont pas obligés d'avoir l’une des certifications ou labels listés par le CNEFOP pour pouvoir être référencés. Ceux qui sont certifiés ou labellisés ont à fournir la preuve de leur label ou certification qualité dans Datadock et bénéficient d'une procédure simplifiée.
Aujourd’hui, Datadock recense plus de 3 000 prestataires de formation dont la déclaration a été validée.
Près de 20 000 autres prestataires ont ouvert un compte et sont en cours de déclaration. Ils sont régulièrement relancés et invités à finaliser leur démarche.
Une hotline technique est à la disposition des organismes de formation au 09 77 40 55 20.
Plus d’informations dans notre dossier thématique. Voir l'article...
How Marketing and Institutional Advancement Should Work Together
By Kristi Eaves-McLennan. A popular reporting model for marketing and communications offices, especially those at smaller institutions, has been to report to the vice president in charge of fundraising. More...
Mobilizing Effective Brand Ambassadors
By Roger Sametz. If you’ve followed the last seven posts in this series on brand-building for academia, you’ve learned about the importance of managing your brand with intent; gained an understanding of how research drives informed decisions; crafted messaging that resonates with your different constituencies; developed a visual toolbox that will differentiate; made strategic choices around methods and materials; mapped out a holistic digital strategy; and have begun to build your brand mosaic. More...
People Don’t Buy Different
By Eric Sickler. If your recruiters’ and fundraisers’ presentations aren’t making their audiences choke up just a little, it’s time to simplify and re-script the expression of your school’s brand experience. More...