By Mark de Vos. The international mobility of academics has increased over the last few decades, especially among PhD students and post-docs. In response a growing number of European universities are developing and implementing dual career services to attract and retain international researchers who move abroad with their family. Read more...
The importance of helping mobile partners find a job
Do universities support their autistic academics?
By Margaret Prior. Around 3% of students in higher education are autistic and universities are working hard to listen, understand and meet their needs. But the fact that autistic students can become autistic academics appears to have gone unnoticed. Read more...
Fresh shocking details of rot in universities
Shocking details of the extent of rot in Kenya’s higher education were revealed recently after finer details of the universities quality audit report that were not made public for fear of denting the image of local universities emerged, writes Augustine Oduor for the Standard. Read more...
Faut-il des superpouvoirs pour réussir ses actions de formation ?
Par Clémence M. Et si, avant de mesurer la valeur d’une action de formation, on s’attachait à réunir et faire respecter les conditions de son efficacité ? Comment engager tous les acteurs concernés ? Plus que jamais, la valeur de la formation est au cœur des décisions stratégiques. Voir l'article...
Animer une communauté d’apprenants, oui mais comment ?
Par Mathilde Bourdat. Ne sommes-nous pas nombreux à avoir été déçus par le faible nombre de posts sur une communauté lancée dans l’enthousiasme ? La réussite d’une communauté résulte de l’engagement de ses membres autant que de celui de ses administrateurs. Et pour que cette communauté soit « apprenante », il convient de prendre en compte la façon dont les participants y apprennent, et de maintenir sans cesse leur intérêt. Voir l'article...