Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
6 janvier 2017

2016 could be NZ int’l ed high point, warns academic

By Anton Crace. Exuberant growth in international student numbers in recent years means New Zealand’s international education sector is thriving, but the country may have already experienced its high water mark, according to a leading academic. More...

6 janvier 2017

UK to Get Critical Boost in Research Spending

Best Masters Degrees & Masters Programs 2016By Joanna Hughes. Last month the UK’s Chancellor of the Exchequer presented his Autumn Statement to Parliament, during which he announced the addition of an extra £2 billion (US$2.5 billion) per year for research and development funding through 2020-21. More...
6 janvier 2017

Are You Investing and Earning While in Grad School?

Best Masters Degrees & Masters Programs 2016By Joanna Hughes. Approximately 60 percent of master’s students and 55 percent of PhD students report feeling stressed about finances, according to joint research from The Council of Graduate Schools (CGS) and financial services provider TIAA. More...
6 janvier 2017

Does Big Data Hold the Key to International Student Enrollments?

Best Masters Degrees & Masters Programs 2016By Joanna Hughes. Big data is everywhere you turn these days. Is it all that surprising that it’s now penetrating the world of international student recruitment at the world’s colleges and universities? According to recent news from Times Higher Education, big data and predictive analytics are poised to play a major role in the years ahead -- not just in terms of higher education delivery, but also in terms of predicting student behaviors and, in the process, offering invaluable data-driven decision-making opportunities for international recruiters. More...
6 janvier 2017

London Loudly Beckons to UK Grads

Best Masters Degrees & Masters Programs 2016By Joanna Hughes. Grads have their pick of destinations in which to seek employment upon completion of their degrees. In the UK, however, a whopping 24 percent of them head to one city in particular, according to a recent report from the Centre for Cities: London. More...
6 janvier 2017

The Prickly Politics of Christmas

Best Masters Degrees & Masters Programs 2016By Alyssa Walker. Deck the halls.  Hang the mistletoe.  Stuff a stocking.  Christmas has long been associated with merriment, joy, good tidings, maybe a plum pudding, lots of presents, comfort… and controversy.  Yes, it’s true.  Join us as we travel back in time and explore some Ghosts of Christmases past.  Hold onto your Santa hat. More...
6 janvier 2017

Reading the Road Less Traveled: A Global Journey

Best Masters Degrees & Masters Programs 2016By Alyssa Walker. Hear a voice from the past, from across an ocean, from the future, or maybe even one that you could hear on your own street.  Whether it’s the crack of a new book’s spine, the worn, well-loved pages of a favorite, or the soft glow from your e-reader, the act of reading a book transports you.  To another place.  Another time. More...
6 janvier 2017

NSF Urges STEM Students to Make a Difference

Best Masters Degrees & Masters Programs 2016By Alyssa Walker. The National Science Foundation (NSF) Graduate Research Fellowship program wants STEM students to make a positive impact on science in the world today.  The NSF’s vision? To maintain advancement in science and technology in the US. More...
6 janvier 2017

Residency Applications Changing for Grad Students in Canada

Best Masters Degrees & Masters Programs 2016By Alyssa Walker. What likely changes will international students see?  A points system.  Students could potentially earn more points on their applications if they earned their degrees in Canada.  There may also be relaxed requirements for labor market impact assessment applications for employers who want to hire international students. More...
6 janvier 2017

L'état de l'Enseignement supérieur et de la Recherche en France n°9

La 9e édition de L'état de l'enseignement supérieur et de la recherche présente un état des lieux annuel et chiffré du système français d'enseignement supérieur et de recherche. Pour cette année 2016, l'E.E.S.R. s'est enrichi de nouvelles contributions et propose, dans sa version numérique, de nouvelles fonctionnalités aux utilisateurs, comme par exemple la description détaillée des principales sources mobilisées et de leur mode d’élaboration.

L'état de l'enseignement supérieur et de la recherche par thématique
50 thèmes sont abordés dans cette 9e édition. Chaque fiche est présentée au moyen de graphiques, de tableaux et de commentaires, et présente les dernières données de synthèse disponibles sur chaque sujet. Ces données sont issues des services statistiques du M.E.N.E.S.R. mais également d'autres organismes tels que l'INSEE, le Céreq, l'O.V.E. ou l'O.S.T. du HCERES.

Enseignement supérieur

Recherche

Annexes

L'édition 2016 de l'E.E.S.R. : une version numérique enrichie
Depuis 2014, l'état de l'Enseignement supérieur et de la Recherche est disponible en version entièrement numérique afin d'améliorer le service rendu aux utilisateurs.  Disponible sur les 3 dernières éditions, celle-ci est conçue pour être consultable quel que soit le support utilisé : mobile, tablette, ordinateur portable ou de bureau. Elle offre des fonctionnalités avancées de recherche, lexique, suggestion de contenus associés. Les données à l’appui des tableaux, graphiques et illustrations sont accessibles dans un format ouvert et sous Licence ouverte et des liens vers les jeux de données ouverts associés sont proposés.
Pour cette 9e édition, des chiffres-clés sont associés à chaque fiche. Ils sont également regroupés au sein d'une rubrique dédiée qui propose aux lecteurs une exploration par thématique. Le site s'est enrichi de fonctionnalités facilitant la reprise des informations dans des sites tiers (sous forme de liens intégrables) ou dans les principaux réseaux sociaux. Voir l'article...

L'état de l'Enseignement supérieur et de la recherche en France - 2016
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 765
Formation Continue du Supérieur
Archives