Recruteurs : pourquoi 80% d'entre vous vont disparaître d'ici 5 ans
Stress, démotivation au travail : passer d’un cercle vicieux à un cercle vertueux !
Comment recruter sans CV via une offre vidéo
Temps choisi en entreprise : entre regain de productivité et risques de dérives
Enseignants : votre bilan 2016 et vos bonnes résolutions pour la nouvelle année
Six enseignants dressent un bilan de leur année 2016 et nous livrent leurs bonnes résolutions pour 2017. Découvrez leurs témoignages. Voir l'article...
En lycée pro, des élèves diplômés de Cambridge English
Au lycée professionnel Gustave Eiffel de Paris, l'équipe enseignante et les élèves de Bac Pro Gestion administrative section européenne sont très motivés par l'anglais. 6 élèves sont aujourd'hui diplômés du Cambridge English Certificate. Voir l'article...
Nearly three-quarters of alternative providers will remain unregulated after the Higher Education and Research Bill becomes law
HEPI is today (5th January 2017) publishing a new report, Alternative providers of higher education: issues for policymakers (HEPI Report 90) by John Fielden and Robin Middlehurst. More...
Independent HE responds to our new report on alternative providers
Today’s report from HEPI marks a valiant attempt to summarise the data published so far on the large and incredibly diverse independent sector of higher education, and to assess the potential impact of the Higher Education and Research Bill on its regulation. More...
Recommended Reading: Realistic Hopes for a Genuine Science of Learning
By O'Neal Spicer. The problem that has traditionally beset learning research has been its essential dependence on the individual teacher, which makes it near impossible to run the kinds of large scale, control group, intervention studies that are par-for-the-course in medicine. Classroom studies invariably end up as studies of the teacher as much as of the students, and often measure the effect of the students' home environment rather than what goes on in the classroom. More...