15 juin 2016

Universitas 21: US Leads System Rankings

http://www.ireg-observatory.org/templates/sub_business2/images/ireg_top2013.pngUniversitas 21, a network of 26 universities with headquarters at the University of Birmingham, has announced its latest rankings. The U21 Ranking of National Higher Education Systems is prepared by a team of researchers at the University of Melbourne. These are rankings not of universities but of entire higher education systems and are based on 25 indicators standardized for population size. The indicators are combined into four groups: Resources, Environment, Connectivity and Output. More...

Posté par pcassuto à 23:58 - - Permalien [#]


New Global Reputation Ranking from Russia

http://www.ireg-observatory.org/templates/sub_business2/images/ireg_top2013.pngThe Moscow based company RUR Rankings Agency has produced a reputation ranking of international universities. The ranking is based on survey data collected by Thomson Reuters over the last six years and equal weighting is given to research reputation and postgraduate teaching reputation. At the top the rankings are very similar to the recently published Times Higher Educationreputation rankings. More...

Posté par pcassuto à 23:56 - - Permalien [#]

Leiden Ranking - China, Korea and Japan catching up

http://www.ireg-observatory.org/templates/sub_business2/images/ireg_top2013.pngThe Leiden Ranking is produced by the Centre for Science and Technology Studies (CWTS) at Leiden University. It is essentially a set of bibliometric indicators that measure the scientific output of universities and collaborative activities. The Ranking is presented in three modes: list, chart and map. There is no overall ranking and users can select the indicators they wish to examine. More...

Posté par pcassuto à 23:55 - - Permalien [#]

Évolution des salaires de base par branche professionnelle en 2015

JPEG - 5.4 ko

Au cours de l’année 2015, où l’activité de négociation salariale de branche était peu soutenue, le salaire mensuel de base (SMB) dans les entreprises de 10 salariés ou plus a progressé de 1,2 %, après 1,4 % en 2014. L’indice des prix a augmenté de 0,2 % après une inflation nulle en 2014. Le pouvoir d’achat du SMB a ainsi continué de progresser, à un rythme réduit (+1,0 %, après +1,4 % en 2014).
Le SMB ralentit dans plus de la moitié des regroupements de branches, particulièrement dans l’« habillement, cuir et textile » et dans le « bâtiment et travaux publics ».
Comme d’ordinaire en cas de très faible inflation, l’essentiel des accords de branches s’est limité à intégrer la hausse du Smic dans la grille conventionnelle de rémunération et à relever éventuellement les niveaux supérieurs.
Le SMB décélère pour l’ensemble des catégories socio-professionnelles mais demeure plus dynamique pour les cadres que pour les autres salariés.

Dares Résultats 2016-030 - Évolution des salaires de base par branche professionnelle en 2015

Posté par pcassuto à 23:11 - - Permalien [#]

Funding to support teaching in higher education: Consultation on arrangements for supporting widening access...

Résultat de recherche d'images pour "hefce.ac.uk logo"This document sets out for consultation proposals relating to teaching funding to support widening access and successful student outcomes, including progression to taught postgraduate study. The proposals form part of a programme of work responding to the Government’s request that we review our approach to funding, to reflect that the funding reforms of 2012-13 are now largely in a steady state. More...

Posté par pcassuto à 14:02 - - Permalien [#]


University-SME engagement: the geography of connectivity across England and the effects on innovation

Résultat de recherche d'images pour "hefce.ac.uk logo"This report investigates the population of small to medium-sized enterprises (SMEs) in the areas covered by the 39 local enterprise partnerships in England, and estimates the effect on innovation where SMEs are interacting with universities. The report was commissioned by HEFCE from the Enterprise Research Centre (ERC) and builds on earlier work by ERC and HEFCE examining university-business interactions. More...

Posté par pcassuto à 13:56 - - Permalien [#]

Update on quality assessment revised operating model and proposed changes to health funding

Résultat de recherche d'images pour "hefce.ac.uk logo"HEFCE was required by law to undertake a procurement exercise to secure delivery of aspects of the new model, and a number of competitive bids were submitted. The specifications for the contracts were based on the consensus views that were fed back to us in the consultation on the future approaches to quality assessment. More...

Posté par pcassuto à 13:42 - - Permalien [#]

BIS is seeking to appoint new members to the HEFCE Board

Résultat de recherche d'images pour "hefce.ac.uk logo"The Secretary of State for Business, Innovation and Skills (BIS) wishes to appoint up to four new members to the HEFCE Board. More...

Posté par pcassuto à 13:38 - - Permalien [#]

Supporting widening access and successful student outcomes, including progression to taught postgraduate study

Résultat de recherche d'images pour "hefce.ac.uk logo"HEFCE has launched a consultation on proposals for future investment to support widening access, successful student outcomes, including progression to taught postgraduate study. More...

Posté par pcassuto à 13:33 - - Permalien [#]

DAES - une seconde chance d’obtenir un diplôme et d’accéder aux études supérieures

Résultat de recherche d'images pour

Avec la mise en place de cette formation, l’Education nationale offre aux personnes non diplômées une seconde chance d’obtenir une certification reconnue et d’accéder aux études supérieures (DAES).
La formation s’adresse aux adultes à partir de 20 ans qui ont quitté la formation initiale depuis au moins deux ans et qui ont une expérience professionnelle d’au moins 12 mois (20 heures hebdomadaires). Aux apprenants qui ont réussi la formation est délivré un diplôme d’accès aux études supérieures. Reconnu équivalent au diplôme de fin d’études secondaires luxembourgeois, il donne également accès aux professions réglementées et aux emplois dans le secteur public.
La formation menant au DAES s’inscrit dans le cadre du lifelong learning. Elle permet aux personnes non diplômées de développer leurs connaissances et compétences pour améliorer leur chances d’embauche, se réorienter ou faire face à de nouveaux défis professionnels. Elle les prépare également à la réalité pédagogique et didactique universitaire, en développant, outre les savoirs disciplinaires, les compétences transversales essentielles pour la poursuite des études: capacités d’analyse, de synthèse et de communication, autonomie dans les apprentissages. Voir l'article...

Posté par pcassuto à 04:06 - - Permalien [#]