29 février 2016

Value of rankings – A means for universities to improve

By Karen MacGregor. “There can never be a single, reliable, overarching ranking system that is acceptable to all universities and interested parties, because universities mean different things to different people,” says Gerald Wangenge-Ouma, director of institutional planning at the University of Pretoria in South Africa. Read more...

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Going Global 2016 – Setting the higher education agenda

By Karen MacGregor. Going Global 2016 really began with a “constructive but feisty” steering meeting in Cape Town about what the focus could be – and why the British Council was even leading such a global higher education debate. The theme of “Building Nations and Connecting Cultures” came out of a rich discussion on local versus international priorities and how they mesh or don’t, said Jo Beall, director of education and society for the British Council. Read more...

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African higher education – Setting the agenda for ‘going global’

By Karen MacGregor – Africa Editor. University World News is a media partner to the British Council’s Going Global 2016 conference, to be held in May in Africa for the first time. We preview this big international higher education event in an interview with Jo Beall, director of education and society for the British Council, and look at university rankings in discussion with Gerald Wangenge-Ouma, while Brendan O’Malley explores how universities can respond to the refugee crisis.
In Africa Analysis, Patrício Langa, Gerald Wangenge-Ouma, Jens Jungblut and Nico Cloete argue that South Africa should look to Africa to see that free higher education, which local students are demanding, failed to universalise access or advance social inclusion. In Africa Features, Wachira Kigotho finds three African countries among the top 50 globally that are leading in science and engineering publication.
With the British people due to vote on 23 June on whether to stay in the European Union, Commentary brings opposing views on Brexit: Anne Corbett confirms that the university sector has been pro-EU from the start and explains why; while Alan Sked contends that Brexit is the obvious future for Britain and vice-chancellors should stop panicking.
In World Blog, Grace Karram Stephenson takes up the plight of the rising number of precarious, part-time instructors in academia. And in Academic Freedom, Pavin Chachavalpongpun reports from personal experience that critical Thai academics are being threatened and their families harassed, while the West turns a blind eye, and Laurie A Brand says the Middle East Studies Association has written an unprecedented number of protest letters on academic freedom violations in the Middle East, with targeted attacks on academics in Turkey being the worst. Read more...

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Six universités créent des cours sur l’islam et la radicalisation

Par AFP agence. Six universités ou écoles vont accueillir, dès la rentrée prochaine, de nouveaux cursus et enseignants pour renforcer la recherche en islamologie et sur la radicalisation, selon le souhait du ministère de l’Éducation...
Six établissements, sur vingt-sept ayant répondu à la campagne, ont été choisis: dans les universités Panthéon-Sorbonne, où sera créé un poste de maître de conférences autour du thème de la «radicalité islamique», à Strasbourg, qui accueillera la création d’une licence d’islamologie, ou encore à Aix-Marseille avec la création d’un poste d’enseignant-chercheur sur l’islam dans la cité en temps de mondialisation. Suite...

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Étudier à Aix-Marseille: pour la mer et le soleil !

Par Charles-Alexandre Louaas. Il ne faut pas se cacher derrière son petit doigt, Marseille n’est pas LA ville idéale pour étudier. Seuls 6 étudiants sur 10 trouvent que la ville est propice aux études et 1 sur 2 conseillerait à un ami d’y venir. Sa petite soeur Aix-en-Provence semble être préférée des étudiants, pour son cadre de vie plus sécurisé, sa population moins populaire et ses établissements de prestige (Sciences Po, IAE, droit..). Ceci dit, Marseille a plus d’un tour dans son sac. Premièrement, elle absorbe la plus grande université de France, en matière de nombre d’étudiants et de budget: Aix-Marseille Université. Suite...

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L’université de Houston explique à ses étudiants comment éviter de se faire tuer sur le campus

Par Charles-Alexandre Louaas. Le port d’armes sera bientôt autorisé sur les campus de l’état du Texas. Lors d’une conférence, l’université de Houston a donné des conseils à ses étudiants contre les tirs d’armes à feu qu’ils pourraient essuyer sur le campus. Suite...

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Améliorez votre anglais en écoutant une radio française

Par Edouard Maillard. Comment progresser en anglais tout en suivant l’actualité française ? C’est le pari de cette nouvelle web radio créée par trois passionnés qui ont comme seul objectif : vous faire progresser. Suite...

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IRRODL (International Review of Research in Open and Distributed Learning) - Vol 6, No 2 (2005)

International Review of Research in Open and Distributed LearningTable of Contents

Editorial

Introducing IRRODL's Regional Editors: Building the pathway to a global village of open and distance Education literature
Terry Anderson, Paula Smith

Research Articles

Kola Adeyemi, Austin Osunde
Peter Shea, Alexandra Pickett, Chun Sau Li
Colla J. MacDonald, Terrie Lynn Thompson
Alice G. Yick, Pam Patrick, Amanda Costin
Mia Lobel, Michael Neubauer, Randy Sweburg
Elizabeth Murphy, Justyna Ciszewska-Carr

Book Notes

Reflections on Research, Faculty and Leadership in Distance Education
Don Olcott, Jr.
Distance Education and Technology: Issues and Practice
Erin Keough
Learner Support in Open, Distance and Online Learning Environments
Stacey Ludwig

Technical Notes

Wiki Products: a comparison
Carl Challborn
Rubrics and Exemplars in Text-conferencing
Allan Zahara
Learning Objects and Instructional Design
Brian Harvey
Optimizing Conferencing Freeware
Jon Baggaley, Jim Klaas, Norine Wark, Jim Depow

CIDER Notes

Research on Formal Virtual Learning Communities in Higher Education
Richard Schwier
Content Analysis of Online Asynchronous Discussions
Elizabeth Murphy
Learning Object Repository Network (LORNet)
France Henri
Investigating How Technology Innovation is Decided and Implemented in a Interorganizational Collaboration
Genevieve Gallant
Affect as a Presence in the Community of Inquiry Model
Prisca Campbell, Martha Cleveland-Innes
e-Learning 2.0
Stephen Downes
Games as Learning Environments: Research strategies and issues
Jim Bizzocchi

Full Issue

Cover Image
IRRODL Volume 6, Number 2
 
1-150

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Sélection en master : les universitaires mettent la pression sur le ministère

Par Paul de Coustin. Les universitaires sont-ils majoritairement en faveur de la sélection à l’université? Depuis l’avis du conseil d’État qui a déclaré illégale la sélection en master, leurs prises de positions semblent confirmer que les présidents et professeurs d’universités souhaitent pouvoir sélectionner leurs étudiants. Suite...

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Quand les campus universitaires font leur cinéma

Par Figaro Etudiant. Harry Potter à Oxford, Léonardo DiCaprio à La Sorbonne ou encore Mark Zuckerberg à Harvard, les universités ont souvent prêté leurs locaux pour accueillir des tournages de films devenus célèbres. Suite...

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