27 septembre 2015

Grade repetition: there are better ways to move kids forward than by holding them back

The ConversationBy  and . If you take a typical Australian classroom and line up the students by their current achievement levels, you will find a five- to six-year spread between the most and least advanced 10% of students. When students are being left behind the solution presented is often to hold them back a grade, making them repeat a year level. More...

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What spelling bees can tell us about learning to spell – and what they get wrong

The ConversationBy . The world is divided into three types of people. Those who can spell – and know it. Those who can’t spell – and are ashamed of it. Those who can’t spell – and pretend they don’t care. More...

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Multilingualism boosts learning - and can create new science knowledge too

The ConversationBy and . Teaching science involves far more than someone simply standing with a few sheets of paper or a PowerPoint presentation while learners diligently take notes. Meaning is made in science through many forms of communication. More...

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Sustainable development goals are in reach if African universities work together

The ConversationBy . By 2030, if the United Nations has its way, poverty will be history. Nobody will wake up or go to bed hungry. Cities and communities will be sustainable. Quality education will be a reality for all. More...

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What young Africans want from business education programmes

The ConversationBy . If you ask people what they consider the world’s most prestigious business degree, most are likely to answer, “An MBA.” Indeed, the Master of Business Administration remains a hugely popular business degree and still impresses many employers. More...

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Big data shows the graduate pay premium is bigger for women

The ConversationBy . A new study using big data has confirmed that those who complete university can expect to earn, on average, a decent premium for their degree. This alone won’t come as a shock – previous studies have shown that attending university pays off for most graduates. But my colleagues (Neil Shephard of Harvard University and Jack Britton of the Institute for Fiscal Studies) and I confirmed that this “graduate premium” is much higher for women than for men. More...

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International partnerships can be powerful tools for Africa’s universities

The ConversationBy . When an African university signs a memorandum of understanding, whether with a counterpart on the continent or one elsewhere in the world, there is great excitement. The university itself usually issues a statement celebrating this collaboration and glowing pieces often appear in local media. More...

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Classement de Shanghaï : les solutions au retard français

The ConversationPar . Depuis 1980, la France a décroché 25 prix Nobel et médailles Fields – le Royaume-Uni 26, l’Allemagne et le Japon 17. Pourtant, le classement de Shanghaï offre depuis des années une réalité tout autre à la communauté internationale. Si, en 2014, le Royaume-Uni affiche 9 établissements dans les 100 premières places, dont deux aux dix premières, la France, elle, n’en affiche que 4, le premier pointant à la 36e place : elle fait à ce titre moins bien que le Japon et l’Allemagne qui en inscrivent autant, mais à de meilleurs rangs. Suite...

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Qui seront les nouveaux Prix Nobel ?

The ConversationPar . Dans le domaine académique, les États-Unis continuent à dominer la liste des pays qui se sont vus attribuer des prix Nobel, selon un nouveau classement établi par le magazine Times Higher Education (THE), qui précise que les universitaires et les institutions Américaines ayant remporté les prestigieuses récompenses sont largement en tête. Suite...

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L’école française, championne des inégalités sociales ?

The ConversationPar . Jusqu’au seuil du vingt et unième siècle, nous pouvions croire, et certains y croyaient, que nous avions l’école la meilleure du monde. Avec les enquêtes PISA mises en œuvre sous l’égide de l’OCDE à partir de 2000, cette croyance s’est effondrée. Suite...

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