Por ejemplo, los cursos en línea «tradicionales» están dirigidos a un público más reducido, mientras que los cursos MOOC suelen ser gratuitos, no ofrecen acreditación y se dirigen a un público amplio (masivo). Puesto que cualquier persona con conexión a internet puede inscribirse, es probable que el personal docente no pueda ofrecer apoyo individual y personalizado a los alumnos. More...
¿Cómo contribuyen los MOOC al debate sobre el diseño del aprendizaje de los cursos en línea?
Come contribuiscono i MOOC al dibattito sulla progettazione dell’apprendimento dei corsi on-line?
Ad esempio, i corsi on-line "tradizionali" hanno un numero di destinatari di piccole dimensioni, mentre il MOOC è solitamente gratuito, non offre un accreditamento ed è indirizzato verso un pubblico di grandi dimensioni (enormi). More...
Co kursy MOOC wnoszą do dyskusji na temat wzorców kształcenia na kursach online?
Przykładowo tradycyjne kursy online mają małą grupę odbiorców, natomiast kursy MOOC są zazwyczaj udostępniane nieodpłatnie, nie zapewniają żadnej akredytacji i są skierowane do bardzo dużych grup odbiorców. More...
Für ein frei zugängliches, kollaboratives Archiv für Online-Lernsystem-Entwurfsmuster
In der Regel werden Entwurfsmuster unter Einsatz der folgenden vier Methoden untersucht und bewertet: Expertenwissen, Artefakt-Analyse, soziale Beobachtungen und Workshops. Beispielsweise erörtern Experten Fachwissen, Interpretationen von Artefakten, soziale Muster und die Klarheit von Mustern. More...
Hacia un repositorio colaborativo abierto de patrones para el diseño de sistemas de aprendizaje en línea
Normalmente, los patrones de diseño se utilizan y evalúan a través de cuatro métodos: el conocimiento experto, el análisis de objetos, la observación social y los talleres. More...
Réseau Points Relais Conseil Validation des Acquis de l'Expérience
Le Conseil régional Provence-Alpes-Côte d'Azur lance un avis d'appel public à la concurrence relatif au réseau Points Relais Conseil Validation des Acquis de l'Expérience.
La date limite de réception des offres est fixée au 22 juillet 2015 à 16 heures.
Des informations détaillées sur les modalités de réponse à cet avis sont disponibles à l'adresse url suivante.
Rendez-vous sur la page dédiée au repérage des appels d`offres "Formation, Insertion" en région PACA, consultables gratuitement et en libre accès.
Quality in e-learning processes: State of art
Concerning quality in e-learning-oriented processes, we find many issues that generate interesting debates because there isn't a simple methodology nor a superficial approach as this would imply serious impacts on all stakeholders. So this article aims to present the state of the art of e-learning oriented to its processes. More...
Welchen Beitrag leisten MOOC zur Debatte über die Lerngestaltung von Online-Kursen?
Lerngestaltung bei MOOC scheint sich nach bestimmten Konzepten zu richten, da von der Annahme ausgegangen wird, dass die MOOC-Zielgruppe - eine sehr große Zahl von Lernenden - Lernentwürfe benötigt, die sich von jenen für kleinere Zahlen von Lernenden unterscheiden. Mehr...
Understanding the Online Learning Experience to Enable Design of an Inclusive, Integrated e-Learning Solution for Students
Despite the availability of online learning applications and management systems used to deliver, house and organize e-learning content, students learning online continue to struggle with barriers that create an unnecessary disconnect between themselves and their peers, professors, the learning material and their parents (where applicable). More...
Towards an open, collaborative repository for online learning system design patterns
Typically, design patterns are mined and evaluated through four methods: expert knowledge, artifact analysis, social observations, and workshops. For example, experts discuss: knowledge, interpretations of artifacts, social patterns, and clarity of patterns. In this paper, we introduce a fifth method, a data-driven design pattern production (3D2P) method to produce design patterns and conduct randomized controlled trials as a means to evaluate applied design patterns. More...