This means that curricula must be designed to meet this diversity right from the start. Universal Design for Learning is a framework for curriculum design that minimizes barriers and maximizes learning for all students by taking their diversity into account. More...
Universal Design for Learning: A Framework for Addressing Learner Variability
The commercial exploitation of mentorship programme outcome intelligence in the global corporate and university market
The MentorPitch platform www.mentorpitch.com is highly disruptive in a global mentoring context. It is the first platform to automate the management and measurement of large scale mentoring programmes. More...
PROEIPAHA: Coordination, Support and Promotion activities in favour of EIPAHA
The goal of PROEIPAHA CSA is to help addressing the challenges identified by the stakeholders and the expert’s group report, by providing a wide range of high quality support services for the EIPAHA, from secretariat services, R&I facilitation, policy guidance, awareness and stakeholder’s engagement support, fostering open and sustainable collaboration. More...
Adaptive learning platform for personalized children education crossing cognitive and biometric inputs
The current educational system is not optimal - arguably even obsolete. At Infantium we are committed to bringing the latest advances in information and communication technologies to education in order to fundamentally change how our children learn. More...
Are you interested in EU MOOCs? Don't miss the 2nd EdDigEra OPEN webinar "EU MOOCs: A challenge for Europe, a benefit for all"
The EdDigEra team (part of the Open Education Europa team) is organising the second Digital Era Open Webinar entitled “EU MOOCs: A challenge for Europe, a benefit for all” on May 26th at 18:00 CET-19:00 CET. More...
CLOUD MOOC - Opportunities for Modern Education in Socialized environment
How to structure peer communication and collaboration to support meaningful dialogue and interaction among learners and among learners and teacher? How to cause that learners may choose the way of learning, depending on whether anyone is visual learner, or auditory learner? How to guarantee the comfort of learning both introverts and extroverts. More...
Europortfolio and UOC announce the launch of the "ePortfolio Self-Development Study" MOOC on the EMMA platform
The UOC wins gold medal at the Learning Impact Awards
On Thursday, May 7th, the UOC was awarded with a gold medal at the Learning Impact Awards in Atlanta, USA. These are internationally renowned awards from the IMS Global Learning Consortium, a non-profit organization promoting use of learning technologies in higher education. More...
The EDEN 2015 Annual Conference detailed programme is now available
The EDEN 2015 Annual Conference has just published its detailed programme, which includes interactive speed-dating research paper sessions, demonstration and poster sessions, workshops, and lively Synergy sessions for new project ideas and in-progress initiatives.
EDEN 2015 will take place in Barcelona on 9-12 June, co-organized with the Universitat Oberta de Catalunya, and will gather more than 300 delegates from over 40 countries. More...
Égypte 1998-2012 : de l’emploi public protégé à l’emploi informel précaire, un marché du travail en déshérence
Par Isabelle Bensidoun, Aude Sztulman. Le marché du travail égyptien a connu, au cours des deux dernières décennies, des mutations importantes que les revendications sociales de la révolution de janvier 2011 ont mises au jour. Parmi elles, le manque de sécurité des emplois et la faible couverture sociale qui leur est associée ont été particulièrement dénoncés. Aussi l’objectif de ce travail est-il de présenter un panorama de l’emploi en Égypte, en s’intéressant en particulier à l’évolution de l’emploi informel. À cette fin, les données individuelles issues d’enquêtes sur les ménages représentatives au niveau national et disponibles pour trois années (1998, 2006 et 2012) seront mobilisées. Les analyses descriptive et économétrique montrent que le désengagement de l’État en tant que pourvoyeur d’emplois a été particulièrement marqué sur cette période. Dans le même temps, son absence d’engagement à faire respecter la législation du travail dans le secteur privé s’est traduit par une progression significative de l’emploi informel. Ce dernier touche particulièrement les hommes, les jeunes et les moins éduqués, bien que l’âge et l’éducation assurent, avec le temps, une protection de moins en moins efficace face à l’emploi informel. À cette absence de protection sociale de la plupart des emplois privés s’ajoute la précarité qui caractérise nombre d’entre eux.
Télécharger Égypte 1998-2012 : de l’emploi public protégé à l’emploi informel précaire, un marché du travail en déshérence.