Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
14 février 2015

New student mental health guidance for universities launched

By . Official guidance for universities on how to support students with mental health problems has been updated. More...

14 février 2015

Stop competition between research and teaching for funds, say academies

By . A future government should avoid pitching ‘complementary’ teaching and research funding against each other if it wants to boost higher education. More...

14 février 2015

Preparing for the tenure-track interview

Résultat de recherche d'images pour "universityaffairs"By Katherine Becker and Libbi Miller. Here’s what the big day has in store for you.
Congratulations! Thanks to a combination of factors – luck, hard work, persistence, a well-worded cover letter – you have been invited to interview with a selection committee for a tenure-track position. Your carefully crafted application stood out from the pile and passed the scrutiny of designated faculty. Maybe you’ve even successfully cleared a preliminary phone or video-conference interview hurdle. More...

14 février 2015

Balancing content with context

Résultat de recherche d'images pour "universityaffairs"By Heather Carroll. Why education students need more experiential learning.
Convocation is fast approaching, and while my time as an undergraduate will soon be coming to a close, my time to become has just commenced. More...

14 février 2015

About those stats…

Résultat de recherche d'images pour "universityaffairs"By Melonie Fullick. Melonie Fullick believes that the data on Canadian postsecondary education we have is flawed in ways that prevent us from fully describing the situation in relevant terms - which in turn has implications for policy. More...

14 février 2015

Is science losing public support?

Résultat de recherche d'images pour "universityaffairs"By David Kent. Late last year, I wrote on the public perceptions of science and scientists in Canada. Much discussion ensued (including a piece from my former Let’s Talk Science colleague Theresa Liao), many of which highlighted reports citing Canadians’ supportive views of science. On this site, Léo Charbonneau has previously lamented the absence of exciting science-based news in the Canadian media and has also observed a disconnect between statements of interest and genuine interest in his own dealings with the public. More...

14 février 2015

Knowing when it’s time to reboot your course offerings

Résultat de recherche d'images pour "universityaffairs"By Alan Maceachern. What happens when a professors risks being interesting.
Early one morning the sun was shining, I was laying in bed, wonderin’ how I could change direction and in what topic I was well-read. More...

14 février 2015

Graduates’ labour market outcomes remain strong across the board

Résultat de recherche d'images pour "universityaffairs"By Ross Finnie and Allan Rock. Students deserve to have reliable information when making choices about what to study.
An era when the value of a university degree is being challenged on many fronts, new research carried out at the University of Ottawa offers a unique, long-term perspective on how graduates fare in the labour market. The results may surprise those who question whether a university degree is worth the time, money and effort. More...

14 février 2015

Les métiers en émergence au travers des offres d'emploi Apec

C2R Bourgogne : Travail Emploi Formation en BourgogneL'analyse des offres d'emploi diffusées par l'Apec apporte un éclairage sur les métiers en émergence les plus porteurs en termes de recrutements de cadres. Pour chaque métier identifié, est indiqué le volume d'offres diffusées par l'Apec sur les 4 dernières années avec un classement des métiers selon la typologie suivante : Métiers en développement ; Métiers en transformation ; Métiers de niche.

APEC, janvier 2015 (32 p. - pdf). Pour télécharger l'étude : http://cadres.apec.fr/Emploi/content/download/560337/1319247/version/1/file/Les+m%C3%A9tiers+en+%C3%A9mergence+au+travers+des+offres+Apec.pdf. Voir l'article...

14 février 2015

Création du Pôle lorrain d’enseignement supérieur (PLES)

http://eureka.lorraine.eu/jahia/jsp/jahia/templates/eureka/esri_templates/img/banniereDroite.jpgCe 28 janvier, en présence de Simone Bonnafous, directrice générale de l'enseignement supérieur et de l'insertion professionnelle du ministère de l'Education nationale, de l'Enseignement supérieur et de la Recherche, les représentants de 21 acteurs régionaux de l'enseignement supérieur (cf. encadré) ont signé une convention donnant naissance au Pôle lorrain d'enseignement supérieur (PLES). Cette nouvelle instance d'échange, de concertation et de partage est destinée à coordonner les politiques de formation et de vie étudiante à l'échelle de la Lorraine. Les partenaires entendent "s'appuyer sur une démarche prospective commune et dégager des axes de développement à moyen terme". Voir l'article...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 765
Formation Continue du Supérieur
Archives