23 janvier 2015

Pour la fraternité et le vivre ensemble

http://www.unml.info/assets/templates/meridian/images/headline.pngPatrick Kanner, ministre de la Ville, de la Jeunesse et des Sports et Myriam El Khomri, secrétaire d’Etat chargée de la politique de la Ville, ont organisé le 16 janvier 2015, une réunion avec une cinquantaine d’associations nationales, dont l’UNML, engagées auprès de la jeunesse, dans l’éducation populaire, dans les quartiers, pour les droits de l’Homme, contre le racisme, l’antisémitisme et les discriminations.
L’objet de cette rencontre, organisée suite aux attentats terroristes contre Charlie Hebdo et le supermarché Hyper Cacher et à la forte mobilisation républicaine du 11 janvier 2015, était d’échanger sur l’analyse du contexte par chacun et de faire le point sur les actions individuelles ou collectives qu’ils mènent auprès de toutes celles et tous ceux avec lesquels ils oeuvrent quotidiennement, pour les associer au mouvement de mobilisation nationale pour la fraternité et le vivre ensemble.
Ce moment très fort d’échanges et de débats devrait être reproduit dans chaque département par les Préfets, pour échanger avec les acteurs associatifs, dont les Missions Locales, afin d’écouter et d’entendre leur perception de ces évènements dans les territoires, pour essayer de mieux comprendre, de mieux agir et de répondre aux attentes circulaire à télécharger. Voir l'article...

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Emplois d’avenir et Garantie jeunes : l'importance de la participation aux comités de pilotage nationaux

http://www.unml.info/assets/templates/meridian/images/headline.pngReprésentant du réseau des Missions Locales au plan national, l’UNML participe activement au pilotage des politiques publiques, contribuant à l’accès des jeunes à l’emploi et à l’autonomie sociale. Les rencontres des comités de pilotage des Emplois d’avenir et de la Garantie jeunes permettent à l’UNML de rappeler les points de vigilance et les questions que se pose le réseau dans la mise en oeuvre des dispositifs favorisant l’insertion sociale et professionnelle des jeunes. Voir l'article...

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Mise en oeuvre des périodes de mise en situation en milieu professionnel

http://www.unml.info/assets/templates/meridian/images/headline.pngL'UNML diffuse la circulaire de la DGEFP du 14 janvier 2015 relative à la mise en œuvre des périodes de mise en situation en milieu professionnel (PMSMP).
Cette circulaire précise les modalités opérationnelles de mise en oeuvre de ce nouveau cadre juridique, en application de la loi n° 2014-288 du 5 mars 2014 relative à la formation professionnelle, à l’emploi et à la démocratie sociale et du décret n° 2014 du 13 novembre 2014 relatif aux périodes de mise en situation en milieu professionnel. Voir l'article...

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Which US Colleges and Universities are Most Efficient?

US News (USN) has released data, analysed by Robert Morse and Diane Tolis, showing how efficiently colleges and universities use their financial resources. The methodology is to divide the total score in the America’s Best Colleges rankings by the money spent per student. Top of the list among national universities was Miami University in Ohio which spent $383.66 per student for each point on the best colleges rankings. More...

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Stuck in a rut …

By Brian Keeley. Few people can have been very surprised when the IMF announced this week that it was lowering its growth projections for this year. It feels like that’s been the story of the recovery in much of the OECD – a succession of disappointments and dashed hopes. Today, seven years after the financial crisis, growth remains well below where it was pre-crisis and unemployment well above. More...

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An Atlas of the Sahara-Sahel: Geography, Economics and Security

By Laurent Bossard. The attacks that took place in Paris on 7, 8 and 9 January are part of a global, complex, diffuse and multi-faceted threat of which the bloodiest zones of action are presently in the Middle East and Africa, including within the confines of the Maghreb and the Sahel. The emergence of Salafist Jihadism in this area dates back to the early 2000s. When the Salafist Group for Preaching and Combat (GSPC) moved further south and jihadists arrived from Afghanistan and Pakistan following the events of 11 September 2001, terrorist activities quickly merged with the trafficking of weapons, drugs, cigarettes and human beings. More...

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What is quantitative easing?

By . In this morning’s blog post, Brian Keeley mentioned quantitative easing (QE) as one way governments can stimulate the economy, and (in an unrelated move) the European Central Bank has just announced it is launching a QE initiative amounting to 60 billion euros a month until September 2016. More...

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A shared aspiration

OECD educationtodayBy Alfonso Echazarra Analyst, Directorate for Education and Skills. If there’s one word that encapsulates the desires and aspirations of education stakeholders around the world, it is improvement. When the first PISA results revealed the disappointing performance of German students, the country became determined to improve, and shake up, its education system. More recently, after declining results in reading, mathematics and science, Wales introduced large-scale school reform measures with the aim of becoming one of the top 20 performers in PISA reading performance by 2015. Read more...

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Shared challenges in reforming education systems: are we getting it right?

OECD educationtodayBy Beatriz Pont, Senior Analyst, Directorate for Education and Skills. Let’s be honest, implementing ambitious reforms in education is not simple. Change takes time, often longer than a politician’s 4 year term, and they may face conflicting priorities or even lack evidence on what would work best. More than 12% of government expenditure is invested in education to improve results and enable citizens to benefit from good education systems. Still, 21.5% of 15 year olds don’t reach the minimum level of skills required to function in today’s societies.  The new OECD book Education Policy Outlook 2015: Making Reforms Happen looks into more than 450 education reforms adopted across OECD countries during the past 7 years. Read more...

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How many young people leave school without any qualification?

OECD educationtodayBy Dirk Van Damme Head of the Innovation and Measuring Progress division, Directorate for Education and Skills. More education yields better job prospects and higher average levels of income, and is also associated with better (self-reported) health, social capital and political engagement. Year after year Education at a Glance provides the evidence that links educational attainment to these various economic and social outcomes. The economic crisis has underlined the relevance of such findings. The social cost of the crisis, in terms of unemployment and poverty, has been particularly high for those who lacked the risk insurance that education seems to guarantee for the highly educated. Read more...

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