27 décembre 2014

An update on the specifications grading process

http://chronicle.com/img/photos/biz/castingoutnines-45.pngBy Robert Talbert. The last time I posted, I made a public commitment that I would be moving away from traditional points-based grading systems and implementing specifications grading in the upcoming semester. It’s 20 days later, and after a week of in-depth trial and error (mostly error, it feels like), I have working prototypes of specs grading-centered versions of both courses I’ll be teaching. With a few modifications (that’s your cue for suggestions, readers) these are basically ready to “ship”. More...

Posté par pcassuto à 10:41 - - Permalien [#]


'No amount of spin' will change dislike of university fee increases, Labor says

http://static.guim.co.uk/static/c55907932af8ee96c21b7d89a9ebeedb4602fbbf/common/images/logos/the-guardian/news.gifBy Australian Associated Press. Senator Kim Carr criticises Coalition for reportedly spending $500,000 on market research to win support for its deregulation of fees and other changes. More...

Posté par pcassuto à 10:35 - - Permalien [#]

UK research is getting better all the time – or is it?

http://static.guim.co.uk/static/c55907932af8ee96c21b7d89a9ebeedb4602fbbf/common/images/logos/the-guardian/news.gifBy Simon Marginson. Research assessment has a dual character. On the one hand it is rooted in material facts and objective methods. Strong research quality and quantity should be and are rewarded in the research excellence framework (Ref). On the other hand, the outcome is shaped normatively by institutions that select and fashion data for competitive purposes. More...

Posté par pcassuto à 10:34 - - Permalien [#]

A-level students increasingly missing predicted mark

By  . Growing numbers of A-level students are failing to achieve their predicted grades, posing a challenge for university admission tutors. More...

Posté par pcassuto à 01:55 - - Permalien [#]

£50m postgrad funding dished out to universities

By . Disabled students and those from disadvantaged groups are to benefit from £50 million of support to continue their studies at postgraduate level. More...

Posté par pcassuto à 01:53 - - Permalien [#]


Willetts attacks May plan on overseas students

By . David Willetts has criticised “mean-spirited” plans by his Tory colleague Theresa May to put further restrictions on overseas students. More...

Posté par pcassuto à 01:52 - - Permalien [#]

May plans on international students would be ‘damaging’

By . Theresa May is reported to be drawing up plans to send all overseas students back home once they finish their courses. More...

Posté par pcassuto à 01:51 - - Permalien [#]

La diversification de la formation professionnelle : former et se former aujourd'hui et demain

Icademie LabsSelon le Larousse, diversifier signifie "faire prendre à quelque chose des caractères, des aspects divers" (Web LAROUSSE, 2014). Pour une entreprise, la diversification signifie également "l'élargissement de la gamme des activités et/ou des marchés auxquels elle se consacre" (Web LAROUSSE, 2014). Ce qui est divers est donc ce qui est différent, mais aussi pluriel. Il s'agit à la fois d'un déploiement, à partir d'un état initial qui contient a priori le potentiel du tout, et d'une différenciation de cet état initial qui en comprend pourtant toujours des traces.   
A cet égard, la diversification de la formation professionnelle implique plusieurs processus qui constituent à la fois un déploiement et une différenciation de la formation. Ces phénomènes illustrent les caractéristiques de la complexité telles qu'Edgar Morin nous les livre dans l'ensemble de son œuvre : le tout est à la fois plus et moins que la somme de ses parties. De même, ce qui est complexe est à la fois irréductible, imprévisible, produit et producteur, et auto-éco-organisateur. On assiste ainsi à la multiplication des certifications, titres et diplômes, à certains changements dans les modalités de certification, dû au transfert des certifications vers le secteur privé, à l'invention de nouveaux modèles économiques pour la formation, à la conception d'approches pédagogiques différentes, à la prise en compte d'autres publics, à l'exploration de terrains de la formation jusque là laissés en friche, à la mobilisation de modalités et d'outils de formation innovants, à l'observation de métiers de la formation renouvelés, à la mise en œuvre de méthodes d'accompagnement inédits... Ces considérations interrogent sur la façon dont les mondes de la formation font face à l'incertitude. Afin de structurer nos analyses, on peut considérer que la diversification de l’offre de formation concerne trois niveaux de la formation : le premier concerne l’Etat, par la diversification de l’offre de formation globale sur le territoire. Le second niveau concerne les centres de formation, qui ouvrent leur catalogue à de nouvelles sources de certification. En lien avec les éléments précédents, la diversification concerne également les modalités de la formation d’un point de vue pédagogique, impliquant à la fois les savoirs, les intervenants et les publics formés. Suite...

Posté par pcassuto à 01:47 - - Permalien [#]

Reflect back to move forward

By Jennifer Polk. Instead of making New Year’s resolutions, I’m going to reflect back on what I did and didn’t do this past year, and explore how I feel about those things. Those reflections will highlight things that are important to me, and suggest future priorities and action steps. Read more...

Posté par pcassuto à 01:46 - - Permalien [#]

2014, a look back

By . It’s the end of the calendar year, I thought I’d indulge in a bit of a re-cap of some of the things I wrote during the past 12 months, and also some of the best commentaries and articles that inspired my writing or dealt with issues that relate to it. So this post is all about recommended reading, and I’ve organized them here, roughly by theme. As if you didn’t already have enough to look at over the holidays! But so it goes. Read more...

Posté par pcassuto à 01:42 - - Permalien [#]