28 octobre 2014

Pôle emploi évalue le Plan 30 000 dans les Pays de la Loire

Orientation Pays de la LoireEntre août et décembre 2013, près de 1 800 demandeurs d’emploi ont débuté une formation prioritaire dans les Pays de la Loire, dans le cadre du Plan 30 000. Le Comité de coordination régional de l’emploi et de la formation professionnelle (CCREFP) fait le point.
Pour aller plus loin
À noter : toutes les Poec sont en ligne sur le site du Carif-Oref
À consulter : CCREFP du 14 octobre 2014 : bilan du Plan 30 000 et état d’avancement du Plan 100 000, Comité de coordination régional de l'emploi et de la formation professionnelle des Pays de la Loire, CCREFP, 2014, 8 p. Voir l'article...

Posté par pcassuto à 14:18 - - Permalien [#]


How Much Do We Really Want to Change Higher Ed?

http://www.hastac.org/files/imagecache/homepage_50/pictures/picture-79-873560aec16bee4b69793f2fa0fbd715.jpgBy Cathy Davidson. I'm writing a new book on the future of higher education and the most effective ways to enact institutional change, even as a growing team of us are doing just that, by galvanizing energies and working on the Futures Initiative at the Graduate Center and City University of New York.   Next week, I'll be talking to the faculty here at the GC about both my research and the Futures Initiative. More...

Posté par pcassuto à 00:52 - - Permalien [#]

Nick Sousanis' Diss About Comics Written As a Comic Is Now a Book!

http://www.hastac.org/files/imagecache/homepage_50/pictures/picture-79-873560aec16bee4b69793f2fa0fbd715.jpgBy Cathy Davidson. Great news about one of the participants in our "What Is a Dissertation?" workshop.  Here's the announcement of his dissertation--now a book--from Harvard University Press. More...

Posté par pcassuto à 00:51 - - Permalien [#]

Keynote: The Year After the Year of the MOOC

By Michael Feldstein. Here’s a talk I gave recently at the CIT event in Duke. In addition to being very nice and gracious, the Duke folks impressed me with how many faculty they have who are not only committed to improving their teaching practices but dedicating significant time to it as a core professional activity. More...

Posté par pcassuto à 00:47 - - Permalien [#]

What Faculty Should Know About Competency-Based Education

By Michael Feldstein. I loved the title of Phil’s recent post, “Competency-Based Education: Not just a drinking game” because it acknowledges that, whatever else CBE is, it is also a drinking game. The hype is huge and still growing. I have been thinking a lot lately about Gartner’s hype cycle and how it plays out in academia. In a way, it was really at the heart of the Duke keynote speech I posted the other day. There are a lot of factors that amplify it and make it more pernicious in the academic ecosystem than it is elsewhere. But it’s a tough beast to tackle. More...

Posté par pcassuto à 00:47 - - Permalien [#]


State of the US Higher Education LMS Market: 2014 Edition

By Phil Hill. I shared the most recent graphic summarizing the LMS market in November 2013, and thanks to new data sources it’s time for an update. As with all previous versions, the 2005 – 2009 data points are based on the Campus Computing Project, and therefore is based on US adoption from non-profit institutions. This set of longitudinal data provides an anchor for the summary. More...

Posté par pcassuto à 00:45 - - Permalien [#]

LISTedTECH: New wiki site and great visualizations

By Phil Hill. Last year I wrote about a relatively new site offering very interesting data and visualizations in the ed tech world. LISTedTECH was created by Justin Menard, who is Business Intelligence Senior Analyst at University of Ottawa. More...

Posté par pcassuto à 00:45 - - Permalien [#]

"Amerika ist sehr tolerant"

Interview: Marion Schmidt. Deutsche Studenten gehen lieber in die Niederlande als nach Amerika. Ein Studium in den USA ist vielen zu teuer und zu kompliziert. Rolf Hoffmann von der Austauschorganisation Fulbright sagt, warum es sich dennoch lohnt. Mehr...

Posté par pcassuto à 00:41 - - Permalien [#]

In der Bachelor-Falle

Ein Leserartikel von Eric Hüttmann. Für Psychologen gibt es nicht genügend Master-Studienplätze, der Bachelor allein ist aber praktisch wertlos. Ein großer Teil der Absolventen wird im Stich gelassen.
Wir Absolventen des Bachelors in Psychologie befinden uns zurzeit in einer misslichen und ungerechten Lage, weil es an deutschen Universitäten nicht genügend Master-Studienplätze gibt. Mehr...

Posté par pcassuto à 00:40 - - Permalien [#]

Und wo bleiben die Guten? Ein Plädoyer für eine Elitenbildung an der Massenuniversität

Von . Die Universität ist kein Hort der Elite mehr, das ist aus vielerlei Gründen zu begrüßen. Doch darf sie es sich leisten, die künftige Elite zu ignorieren? Wenn die Hälfte eines Jahrgangs studiert, kann von einer Bestenauslese keine Rede sein – niemand muss das beklagen. Bedeutet dies aber, die Hochschulen sollten sich nicht mehr um die Besten bemühen? Mehr...

Posté par pcassuto à 00:38 - - Permalien [#]