Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
18 février 2014

L'offre de formation en alternance 2014-2015 du Cnam Lorraine

http://eureka.lorraine.eu/jahia/jsp/jahia/templates/eureka/esri_templates/img/banniereDroite.jpgLicence professionnelle Développement et protection du patrimoine culturel Spécialité Guide-conférencier, Ingénieur en Efficience énergétique, Titre professionnel Entrepreneur de petite entreprise… A la rentrée 2014, le Cnam Lorraine proposera 16 parcours en alternance dans des domaines aussi variés que la comptabilité, le patrimoine et le tourisme, l'assurance, le management et l'entrepreneuriat ou encore l'éco-construction. Accessibles aux titulaires d'un Bac+1 jusqu'à Bac+3, cette offre de formation s'adresse aux étudiants, aux demandeurs d'emplois et aux salariés. La journée portes ouvertes du 29 mars à Nancy permettra de se renseigner sur ces "formations concrètes, en prise directe avec l'entreprise et le monde professionnel" et sur les différentes modalités d'accès : contrat d'apprentissage, contrat de professionnalisation ou CIF.

Lire aussi
La nouvelle offre de formation continue de l'Université de Lorraine

Consulter l’offre de formation en alternance 2014-2015 du Cnam Lorraine

18 février 2014

4ème édition de la Fête de l'Alternance

Le 15 mai 2014 aura lieu au Stade Charlety à Paris, la 4ème édition de la Fête de l'Alternance.

Organisé par le MEDEF Ile-de-France et ses partenaires, l'évènement dont l'objectif est de promouvoir les filières de formation en alternance et de valoriser les jeunes qui choisissent la voie de la professionnalisation ou de l'apprentissage, sera une journée d'information, d'échanges, de recrutement et de fête avec diverses animations.

Plus de 60 entreprises et une centaine d'organismes de formation seront présents sur un espace de 5.000 m2 aménagé autour de 5 pôles.

En savoir plus sur le site de l’évènement

18 février 2014

UAE Has Highest Ratio Of International, Local Students Among Arab States

By Mary Sophia. The UAE has around 34,122 inbound students against 7,719 outbound students, according to UNESCO Institute of Statistics.
The UAE has the highest net flow ratio of inbound and outbound students compared to other Arab countries, according to data released by UNESCO Institute of Statistics (UIS).
The UAE has around 34, 122 inbound students against 7,719 outbound students, the data showed. Inbound students are the overseas students studying in the country while outbound students are those from the UAE studying abroad.
These figures have put the UAE’s net flow ratio of inbound and outbound students at the top.
Qatar had the second highest ratio of inbound and outbound students among the Arab countries at 9.7. However, the figure dipped lower in countries such as Tunisia where the ratio was -4.5 while Lebanon and Morocco’s student flow ratio amounted to 5.4 and -8.1 respectively. More...

18 février 2014

Post-Bac : économie et gestion

http://blog.educpros.fr/pierredubois/wp-content/themes/longbeach_pdubois/longbeach/images/img01.jpgBlog Educpros de Pierre Dubois. Suite de la chronique Visite désastreuse à l’université : les élèves inscrits dans ce lycée en Bac Économique et Social n’ont aucune envie de s’inscrire en licence d’économie et gestion de l’université voisine. 89.000 bacheliers ES de l’année se sont inscrits dans l’enseignement supérieur à la rentrée 2012 : 28% en Licence de Droit, économie ou gestion, 11,6% dans un DUT Services, 10% dans un BTS Services, 5,3% en école de commerce, 4,6% en CPGE Économique et commerciale. Les autres ont choisi une formation dans un autre domaine de formation (RERS 2013, indicateur 6.18).
Quelles formations sont proposées en économie, gestion, commerce sur Admission Post Bac ? Un vrai casse-tête : une pléthore de possibilités dans différents types d’établissements, publics et privés. Et la Ministre Geneviève Fioraso qui fanfaronne sur l’amélioration de la lisibilité de l’offre de formation post-bac. Arrêté du 22 janvier 2014 fixant le cadre national des formations conduisant à la délivrance des diplômes nationaux de licence, de licence professionnelle et de master. Suite de l'article...
18 février 2014

Avance remboursable, dette

http://blog.educpros.fr/pierredubois/wp-content/themes/longbeach_pdubois/longbeach/images/img01.jpgBlog Educpros de Pierre Dubois. Le gouvernement socialiste se désengage, progressivement mais sûrement, de l’enseignement supérieur public.
Investissement immobilier : injonction faite aux universités de s’endetter.
Masse salariale : injonction de la réduire en publiant de moins en moins de postes, après avoir recouru à un faux-semblant : le gel d’emplois.
Fonctionnement : en cas d’impossibilité de boucler en équilibre le budget, trésorerie encore assurée par le Ministère, mais sous forme d’avance remboursable (communiqué de l’université de Versailles Saint-Quentin en date du 17 février 2014). Suite de l'article...
18 février 2014

Russian universities to change admission rules for foreign students

Rossiyskaya GazetaBy Darya Lyubinskaya. Under a new set of academic guidelines international students will have to complete a foundation course comprising of Russian language and literature as well as mathematics.
By the end of 2014, the Russian Education and Science Ministry is due to adopt a new list of academic requirements for foreigners who want to get a higher education in Russia. Now international applicants will have to spend a year learning Russian, mathematics and the key subjects in their chosen field in order to take entrance exams to their university of choice. More...

18 février 2014

Swiss universities tested by foreign student influx

By Matthew Allen. The rising influx of foreign students to Swiss universities is bringing more international talent to the country. But the debate on who foots the bill for welcoming such bright young minds is tying academics and legislators in knots.
Switzerland prides itself on having some of the lowest tuition fees in the world, subsidised by the federal and cantonal authorities. This gives students access to higher education regardless of income, but taxpayers are also shelling out for foreigners.
Top universities are now bulging at the seams with new students and frequently cry out for more cash to help them cope. At the same time, the proportion of overseas students is constantly rising -  from 23% in 1990 to 38% in 2011. More...

18 février 2014

In France, Student Debt Is Almost Unknown, but Mobility Lags

Valley NewsBy Claire Lundberg. Are you a planner or a dreamer? Professionally speaking, which would you value more: job security or the freedom to change careers? And which of these would you find more stressful: taking a test or being in debt?
If you’re a planner, if you’re comfortable with compromise, and if you’re uncomfortable with debt, then the French system of higher education may be for you. But if you believe it’s never too late to start over, stick with American universities.
If you can afford them, that is. Rising tuition rates in the U.S. have outpaced inflation for the past 30 years. The average annual tuition cost at a private university in 2013 was $30,094, and $8,893 at public four-year institutions. Inflation-adjusted rates from 1971 are about a third of those costs: $10,515 and $2,456, respectively. As a result, seven in 10 college seniors in America now graduate with student loan debt, at an average that’s close to $30,000. More...

18 février 2014

EU halts Switzerland research and education talks

BBCThe EU has suspended talks with Switzerland over its participation in EU research and education programmes because of the Swiss vote last week to curb immigration.
Switzerland's access to millions of euros of EU funding is now at risk. A European Commission spokesman said the Horizon 2020 research programme and Erasmus+ student exchanges were linked to freedom of movement. Switzerland has blocked free access to its employment market for Croatians. More...

18 février 2014

Industry-academia linkages

By and . The Higher Education Commission has set up stringent criteria for admission to MS, MPhil and PhD programmes, in line with international standards. These criteria encourage regular students to pursue research work.
However, since the dimension of professional work experience has been completely ignored, it discourages industry professionals from participating in research activities. This is a serious flaw.
It is, therefore, imperative for the HEC to introduce separate criteria for enrollment to MS, MPhil and PhD courses in universities, that will enable them to offer research opportunities to mid-career professionals, while waiving some coursework requirements. More...

Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 782 984
Formation Continue du Supérieur
Archives