03 septembre 2013

Post-college exam seeks to determine employability

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR7P8BdQyo2hhott_IzWgN_M0jAlhxJ9Go4nrg7P3LEc5tMJOxRtyZgXXIBy Jackie Tempera. Demonstrating critical thinking, problem-solving, scientific and quantitative reasoning skills, among others, to show employers that students are ready for the workforce, no matter what their major.
If you dreaded the SATs in high school, beware: A new post-collegiate exam might have you sweating this spring.  The Collegiate Learning Assessment Plus (CLA+) presented by the Council for Aid to Education, a non-profit organization, seeks to test the critical thinking skills of college students. Read more...

Posté par pcassuto à 18:55 - - Permalien [#]
Tags :


Sagging state funding jacks up college tuition

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTiQT7UL9kCPKrAMjOWzsINuJ2SvX6F71ThXxZ4Vg9PgdxttGH2ocM129ABy Hadley Malcolm and Sean McMinn. The start of a new school year is punctuated by what's become a new financial norm for public universities: massive cuts in state funding that lead to rising tuition, cuts in enrollment, sporadic class schedules and staff layoffs.
Despite some recent tuition freezes for the 2013-14 school year, public universities continue to suffer from significant spending cuts by their own states. The state funding cuts are the primary driver of tuition inflation in recent years, education experts say. More...

Posté par pcassuto à 18:51 - - Permalien [#]

These 11 Colleges Just Hit The Jackpot In Obama's New Education Plan

http://extras.sfgate.com/img/modules/siteheader/chron_we_promo.gifBy Walter Hickey. President Obama is touring the country promoting his new proposal for paying for college.
The Department of Education is planning to develop a rating system for colleges that will help decide which students will receive additional aid from the government.
Students attending the higher-ranked schools will be eligible for more tuition help.
The rating system is comprised of the following three quantitative elements:

  • Accessibility. Are the colleges accessible to low-income students?
  • Affordability. Are the colleges inexpensive?
  • Outcomes. Are the students successful? Did they graduate?

Since everyone is interested in which schools will win out, we built a model to give a rough estimation of the future scores of schools. More..

 

Posté par pcassuto à 18:47 - - Permalien [#]

Evaluation du revenu contractualisé d’autonomie (RCA)

Logo de l'Agence Régionale de la Formation tout au long de la vie (ARFTLV Poitou-charentes)Améliorer l’accès à l’emploi des jeunes en difficulté d’insertion en sécurisant leur revenu et en les accompagnant : tel était l’objectif du revenu contractualisé d’autonomie (RCA), soutenu par le Fonds d’expérimentation pour la jeunesse, et expérimenté en 2011 et 2012. Décliné pour les diplômés du supérieur, le RCA s’est avèré peu concluant sur l’allocation. En revanche, l’accompagnement est apparu comme une réelle plus value pour ces jeunes qui disent manquer d’appui adapté au moment de leur recherche d’emploi. Ce sont les conclusions avancées par le Céreq dans un nouveau numéro de sa série Bref.
La difficulté à atteindre son objectif s'explique en partie, par le nombre réduit de ceux qui réunissent les quatre critères d'éligibilité (être titulaire d'au moins une licence, être inscrit depuis plus de six mois à Pôle emploi, ne pas être indemnisé et avoir moins de 24 ans à la signature).
Cette expérimentation du RCA avait deux volets : l’un adressé à 5 000 jeunes peu diplômés âgés de 18 à 22 ans éligibles au Civis (Contrat d’Insertion dans la Vie Sociale) accompagnés par des missions locales ; le second, le RCA-JD, adressé à 500 jeunes diplômés du supérieur sur six sites universitaires urbains.
Consulter le Bref Céreq, n° 313 d'août 2013.

Posté par pcassuto à 18:38 - - Permalien [#]

Savoirs CDI s’intéresse aux jeux sérieux

Logo de l'Agence Régionale de la Formation tout au long de la vie (ARFTLV Poitou-charentes)Savoirs CDI, un site du CNDP, publie un dossier très complet sur les jeux sérieux (serious games). Il dresse une typologie des jeux sérieux et présente les enjeux liés à leur utilisation. Il pose la question de leur introduction à l'école, tout en envisageant les apports et limites de ces outils au service de l'éducation. Il analyse également les conditions de leurs mises en œuvre en classe.
Consulter le dossier.

Posté par pcassuto à 18:34 - - Permalien [#]


Tous les classements étudiants dévoilés durant cet été

http://www.e-orientations.com/imgs/orientation-etudes-metier-emploi.gifDurant les mois de juillet et d'août, l'actualité étudiante s'est quelque peu calmée, mais le relai a été pris par une vague de palmarès divers et variés. Du classement mondial des universités à celui de Shanghai, en passant par les palmarès de The Economist et du Financial Times, Orientations vous propose un retour sur tous les classements étudiants qui ont été dernièrement publiés.
Classement mondial des universités
Le Center for World University Rankings a publié début juillet son édition 2013 du classement mondial des 100 meilleures universités. Pour ce faire, l'étude s'appuie notamment sur sept indicateurs qu'elle considère comme "objectifs" et "robustes" : qualité des membres du corps enseignant, mesurée par le nombre de prix et de reconnaissances internationaux reçus par les professeurs ; des publications effectuées par les enseignants… Suite...

Posté par pcassuto à 17:36 - - Permalien [#]

Lack of students in Iranian universities

http://en.trend.az/media/thumbnails/77x58/2012/12/17/%20Dalga_Khatinoglu_171212_2.jpgIran's universities are seeing a lack of students, official of Payamenoor University, Mohammad Hadi Amin Naji said, Mehr news agency reported.
Iran's universities` capacity in bachelor's degree programs level reached some 730,000, while 690,000 students have chosen to study for a bachelor's degree this year.
Amin Naji went on to note that, this lack is linked to changes in the attitude of male students.
Iranian male students` attitude towards the labor market and higher education has changed, he said, adding that females are the majority of university students. More...

Posté par pcassuto à 17:31 - - Permalien [#]

Universities should educate – employers should train

http://beta.images.theglobeandmail.com/media/www/images/flag/gam-masthead.pngBy Max Blouw. The trajectory of most individuals in their education and careers is seldom linear. Few people at 17 or 18 have a crystal-clear idea of what their job will be at 40. And for those lucky ones who do, it is unlikely they will pursue a linear path to that end point and stay in that career until retirement. This is simply not the pattern of the modern workplace.
Yet there seems to be an increasing – and in my view mistaken – expectation that graduates are entitled to land a high-level and highly relevant job right out of school. This is unrealistic in today’s rapidly shifting employment landscape. More...

Posté par pcassuto à 17:28 - - Permalien [#]

Getting More Young People to Study Abroad—and Companies to Hire Those Who Do

http://www.nippon.com/img/logo.gifBy Harano Jōji. The number of Japanese studying in the United States is continuing to decline. This phenomenon is frequently cited as manifesting the inward-looking tendency of today’s Japan. One organization that has been working actively to reverse this negative trend is the U.S.-Japan Conference on Cultural and Educational Interchange (CULCON).
Concern About the Status Quo
Though the Fulbright Program promoting international student exchanges is well known in Japan, surprisingly few Japanese are familiar with CULCON. This bilateral panel was established on the basis of an agreement between Prime Minister Ikeda Hayato and President John F. Kennedy at a Japan-US summit meeting in 1961, and it was officially inaugurated with the first meeting of the Joint Committee on United States-Japan Cultural and Educational Interchange in Tokyo the following year. Since then the joint committee has met biannually. And last year marked the fiftieth anniversary of the panel’s launch.Educational Interchange (CULCON). More...

Posté par pcassuto à 17:25 - - Permalien [#]

Foreign students' input gets top marks

http://www.heraldscotland.com/sites/all/themes/heraldscotland/images/hs-logo.pngTHE benefit to wider Scottish society from the influx of thousands of international students has been highlighted in a new report.
Universities Scotland, which represents principals, believes the cultural and social contribution of foreign students is just as valuable as the economic one.
Previous studies have shown overseas students are worth an estimated £337 million every year in fees and some £441 million in wider expenditure. More...

Posté par pcassuto à 17:20 - - Permalien [#]