Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Formation Continue du Supérieur
11 novembre 2012

Le guide "Emploi et formation des personnes handicapées" - Intergros et Agefiph

http://www.handicap-intergros.fr/img/top_1.gifUn nouveau guide réalisé par Intergros et l’Agefiph
Emploi et formation des personnes handicapées: des solutions pragmatiques et opérationnelles.
Salariés handicapés: la richesse de la diversité pour votre entreprise
Quatre méthodes simples pour agir en faveur de l’emploi et de la formation
Vous souhaitez agir en faveur de l’emploi et de la formation des personnes handicapées? Vous cherchez des solutions pragmatiques et opérationnelles?
Votre conseiller Intergros, spécialiste et proche de vous:
- s’engage sur l’emploi et la formation,
- vous accompagne dans vos démarches,
- simplifie pour vous les procédures de mise en oeuvre,
- recherche les financements adaptés.
Le + Intergros: Vous aider et vous mettre en relation avec des experts dans chaque région, en partenariat avec l’Agefiph.
Ensemble, facilitons l’insertion, le maintien dans l’emploi et la formation des personnes handicapées dans les entreprises du commerce de gros et du commerce international. Les clés de la réussite pour vos actions en faveur des salariés handicapés mobilisation de toute l’entreprise:
- investissement fort de la Direction et relais par le management,
- nomination d’une personne ressource,…
- négociation avec les représentants des partenaires sociaux (le cas échéant),
- communication interne sur les mesures mises en place en faveur des personnes handicapées,
- formation des managers de l’entreprise à l’emploi des personnes handicapées.
Le + Intergros: Financer les formations de vos managers à l’emploi des personnes handicapées.
Former les salariés
La formation est l’outil idéal pour faire évoluer les salariés.

Nous vous recommandons de:
- utiliser la formation pour accompagner le développement des compétences, la mobilité interne de vos salariés et leur éventuel reclassement,
- favoriser la Validation des Acquis de l’Expérience (VAE) comme pour tous les salariés.
Deux récentes études montrent que les personnes handicapées bénéficiaires de formations ont jugé « utiles » pour leur emploi les acquis de celle-ci à 61% des sondés (étude TNS Sofres) et 77% estiment que la formation reçue est utile dans le cadre de la recherche d’emploi (étude Pluricité). Enfin, 55% de ceux qui ont trouvé un emploi pensent que la formation a contribué à leur accès à l’emploi (étude TNS Sofres).
Intergros finance les formations liées au maintien dans l’emploi dans le cadre de la période de professionnalisation. L’Agefiph vous oriente vers un cabinet spécialisé et référencé pour ses compétences spécifiques afin de réaliser tous les diagnostics nécessaires (étude des compétences de votre entreprise, évolutions à mettre en place, GPEC adaptée). Les aides financières de l’Agefiph au bilan de compétences et d’orientation professionnelle, à la formation professionnelle (+ forfait formation). Il est recommandé de prendre contact avec l’Agefiph pour être informé de l’actualisation de ces aides (http://www.handicap-intergros.fr/aides).
Notre conseil

Les entretiens professionnels sont un rendez-vous qui permet à chaque salarié d’échanger avec son manager sur son projet professionnel, de formation ou de VAE. N’oubliez pas d’aborder le DIF!
Les + Intergros:
- vous proposer les organismes de formation adaptés, c’est-à-dire accessibles à tout type de public, notamment avec l’AFPA (http://www.handicapintergros.fr/afpa) et les GRETA (http://www.handicap-intergros.fr/greta),
- vous orienter vers des formations correspondant au coeur de métier du commerce de gros, par exemple celle de conseiller de vente à distance,
- soutenir prioritairement vos actions en faveur des salariés handicapés (les financements optimisés peuvent atteindre 100% des frais, y compris le salaire du salarié handicapé en formation). Télécharger le guide réalisé par Intergros et l’Agefiph.
http://www.handicap-intergros.fr/img/top_1.gif A new guide produced by Intergros and Agefiph
Employment and training of people with disabilities: pragmatic and operational.

Disabled employees: the richness of diversity for your business

Four easy ways to act in favor of employment and training

You want to act in favor of the employment and training of disabled people?
Looking for pragmatic solutions and operational?
Intergros your advisor, specialist near you:

- Agrees on employment and training,

- Supports you in your efforts,

- Simplifies procedures for you to implement,

- Appropriate research funding
. More...
11 novembre 2012

Comment devenir un candidat attractif sur LinkedIn ou Facebook?

Logo Semaine pour l'emploi TF1 novembre 2012Par Carole Guirado-Cailleau. Semaine pour l'emploi - Trouver un emploi peut aussi passer par les réseaux sociaux, encore faut-il savoir s'en servir. Un pro vous donne quelques conseils.
Si vous pensez que les réseaux sociaux professionnels ne sont réservés qu'aux cadres et aux métiers de la communication, détrompez-vous. Quand on cherche un emploi, être présent sur Viadeo, LinkedIn, et même Facebook et Twitter, est devenu un atout. Reste à savoir comment les utiliser.  Aymeric Vincent, auteur de l'ouvrage Décrocher un emploi grâce aux réseaux sociaux et DRH (directeur des ressources humaines) adjoint dans l'édition, vous donne quelques clés pour taper dans l'œil d'un recruteur.
TF1 News : Avoir un profil sur les réseaux sociaux constitue t-il un atout quand on recherche un emploi?
Aymeric Vincent: C'est incontournable, quels que soient sa fonction et son type de recherche. Cela permet de diffuser son CV et d'entrer en contact avec d'autres personnes. Quand on n'est pas en recherche active, cela permet aussi d'être contacté. Mais cela vaut essentiellement pour Viadeo et LinkedIn parce qu'ils sont 100% professionnels contrairement à d'autres réseaux, comme Facebook, qui ne le sont qu'en partie. Voir la suite...
Logo Semaine pour l'emploi TF1 novembre 2012 Carole P ar-Guirado Cailleau Εβδομάδα Απασχόλησης -. Εύρεση εργασίας μπορεί επίσης να περάσει μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, εξακολουθεί να είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε πώς να το χρησιμοποιήσετε. Ένας επαγγελματίας θα σας δώσει κάποιες συμβουλές.
Αν νομίζετε ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι συνήθως μόνο για επαγγελματίες διαχειριστές και την επικοινωνία των επιχειρήσεων, το ξανασκεφτούν.
Όταν ψάχνετε για μια θέση εργασίας, να είναι σε Viadeo, LinkedIn, ακόμη και μέσω Facebook και Twitter, έγινε ένα περιουσιακό στοιχείο. Το ερώτημα είναι πώς να τα χρησιμοποιούν. Aymeric Vincent, συγγραφέας του βιβλίου Η εύρεση μιας εργασίας μέσω των κοινωνικών δικτύων και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού) Βοηθός στην επεξεργασία σας δίνει μερικά πλήκτρα για να εισάγετε το μάτι ενός recruiter. Περισσότερα...
11 novembre 2012

Other People’s Money

http://www.insidehighered.com/sites/all/themes/ihecustom/logo.jpgBy Kevin Kiley. Questions of fairness have always permeated discussions about admissions and financial aid.
Is it fair to consider financial status in admissions? Is it fair for colleges to admit students who can’t pay? Is it fair to charge students different rates for the same class?
A new fairness debate has cropped up in several states this year and is beginning to change policy in Iowa.
Last month, the Board of Regents of the State of Iowa, which oversees the University of Iowa, Iowa State University, and the University of Northern Iowa, eliminated their policy of earmarking 20 percent of in-state tuition revenue for financial aid purposes. In doing so, the board launched a plan to reduce the sticker price of attending the three universities by $1,000 a year. The tuition cut would be contingent on an increase in funding for the universities and for a new state need-based grant program.
The move puts Iowa at the forefront of this emerging policy debate that higher-education researchers say has been decades in the making: whether it is fair for public colleges and universities to earmark tuition revenue from high- and middle-income students for the purpose of supporting low-income students.
Such policies, used widely by private universities, evolved at public universities over the past few decades as a way to ensure institutional objectives – enrolling both low-income students and high-achieving students – when institutions saw the distributed decision-making framework responsible for funding and providing access break down. The universities in Iowa, which is the only state not to have a state-funded grant program for students at public universities, began the process in the 1980s.
These institutional aid policies are now under scrutiny, particularly because they’re viewed as driving up the cost that middle-class and wealthy students must pay, an assertion that one can argue is both true and not. More...
11 novembre 2012

Professors promote their own MOOCs

Trove link goes hereBy Nick Anderson. What if two professors at a university launched their own university? Would the first university cheer them on? Surprisingly, it might.
At least that is the case with George Mason University, George Mason economists Tyler Cowen and Alex Tabarrok and the free online education platform they have launched called Marginal Revolution University.
It’s another twist in the high-speed development of massive open online courses: Entrepreneurial professors are creating and promoting their own MOOCs.
The MOOC movement is emerging as a disruptive force in higher education, as The Post reported last week. Universities everywhere are pondering how to react and whether the rush to open courses up to the world, free of charge, will threaten the institutions in the long run.
But many professors aren’t waiting. Some are posting courses — free and for charge — in an online portal called Udemy. More...
11 novembre 2012

e-Learning has the potential to solve Africa's human resource gap

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgBy Bakary Diallo. Over the past decade, Africa has experienced unparalleled economic growth, putting the continent on a pedestal to become the next growth frontier. Development experts predict that economies in Africa will continue to grow at an average of 6% even while the rest of the world is facing an economic slump.
McKinsey Global Institute, a leading economic research institution, predicts that the financial services, retail, telecommunications and construction sectors in Africa will attract more private-investment inflows.
While there is much optimism surrounding Africa’s growth potential, the continent appears to be lagging behind in training the necessary human resources to match its rosy economic growth prospects.
Although the number of students enrolling in tertiary education has been growing, the proportions are still dismally low, with only 6% of school-leavers in Sub-Saharan Africa entering tertiary institutions.
Educationists and economists have observed that if Africa is going to compete in the global economy, at least 12% to 15% of the continent’s workforce should have attained tertiary education. More...
11 novembre 2012

Ranking’s research impact indicator is still skewed

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgBy Richard Holmes. A depressing thing about the international university ranking business is the gullibility of university administrators and academic commentators.
A case in point is the reaction to the recent Times Higher Education (THE) World University Rankings, which appeared to show some Asian and continental European universities rising over the past year at the expense of their Anglo-Saxon competitors.
In fact, much of the improvement of many universities was just the result of a change in the method of calculating the scores for the ranking’s two reputational surveys, which boosted the scores of those with modest reputations.
Also, some universities received implausibly high scores for the research impact indicator, which is measured by normalised citations and which THE considers to be the flagship of the rankings.
I have calculated the world's top universities for research impact according to this indicator in this year's THE World University Rankings. The indicator, which was prepared by Thomson Reuters, accounts for 30% of the total ranking, a lot more than any other. The data is from the profiles that can be accessed by clicking on the top 400 universities.
Here are the top 20.
1- Rice University
1- Moscow (State) Engineering Physics Institute (MEPhI)
3- University of California Santa Cruz
3- MIT
5- Princeton University
6- Caltech
7- University of California Santa Barbara
7- Stanford University
9- University of California Berkeley
10- Harvard University
11- Royal Holloway London
12- University of Chicago
13- Northwestern University
14- Tokyo Metropolitan University
14- University of Colorado Boulder
16- University of Washington Seattle
16- Duke University
18- University of California San Diego
18- University of Pennsylvania
18- Cambridge University. More...
11 novembre 2012

Pôle Emploi Spectacle - site utile Emploi et Formation Professionnelle

AFDAS
Fonds d'Assurances Formation
L’AFDAS gère les contributions formation des entreprises relevant du spectacle vivant, du cinéma, de l'audiovisuel, de la publicité, des loisirs et de la distribution directe.
http://www.afdas.com
.
Fonds de professionnalisation
Pôle emploi est opérateur dans le cadre du volet indemnisation du fonds et Audiens pour le volet professionnel et social.
http://www.artistesettechniciensduspectacle.pro.
CPNEF SV
La Commission Paritaire Nationale pour l'Emploi et la Formation dans le Spectacle Vivant propose des moyens permettant d’assurer le développement et la sécurité de l’emploi et de promouvoir la qualification et la formation professionnelle.
http://www.cpnefsv.org
.
CPNEF AVLa Commission Paritaire Nationale pour l'Emploi et la Formation de l'Audiovisuel propose des moyens permettant d’assurer le développement et la sécurité de l’emploi et de promouvoir la qualification et la formation professionnelle. http://www.cpnef-av.fr/.
AFDAS
Σχηματισμός Ταμείο Ασφάλισης

Οι συνεισφορές AFDAS διαχειρίζεται την εταιρική εκπαίδευση στο πλαίσιο των παραστατικών τεχνών, φιλμ, μετάδοση, διαφήμιση, την ψυχαγωγία και την άμεση διανομή.

http://www.afdas.com.

Επαγγελματικό Ταμείο

Απασχόληση χειριστή του κέντρου είναι εντός του θέματος της αποζημίωσης του ταμείου και Audiens για την επαγγελματική και κοινωνική συνιστώσα.

http://www.artistesettechniciensduspectacle.pro. Περισσότερα...

11 novembre 2012

Home university rankings are a response to international isolation

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgBy Serhiy Kvit. Ukrainian universities do not take part in global rankings. The reason is quite simple – the paradoxical structure of universities, implemented by the Soviet government in the early 1920s, still holds sway: academic research takes place outside universities.
Research is formally conducted within the institutes of the National Academy of Sciences, while the university is reserved for teaching.
The Ministry of Science and Education considers university researchers’ publications in peer-review journals as an example of their international activity, rather than as the academic achievements of the higher education institutions where they work.
Minister of Education and Science Dmytro Tabachnyk thinks the main reason for Ukrainian universities’ non-presence in global ratings is their laziness and unwillingness to fill in the necessary application forms. More...

11 novembre 2012

WISE 2012 to discuss ‘collaboration for change’

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgBy María Elena Hurtado. The 2012 World Innovation Summit for Education – WISE – will take place this week. Some 1,200 thought leaders and decision-makers will attend including Barham Madain, president of the International Association of University Presidents (IAUP), who spoke to University World News about collaboration in higher education.
Organised by the Qatar Foundation for Education, Science and Community Development, the summit, being held from 13-15 November, has the purpose of finding innovative solutions to the challenges of education at all levels.
UWN: The theme for this year’s WISE is “Collaboration for Change”. What aspects of this broad topic related to higher education would you highlight?
Madain: Higher education institutions in developing countries must find ways of satisfying the high – and growing – demand for high quality university education with scarce means. More...
11 novembre 2012

Canada looks to India to ease skills shortage

http://enews.ksu.edu.sa/wp-content/uploads/2011/10/UWN.jpgBy Alya Mishra. Canada is turning to higher education partnerships as a form of ‘soft’ diplomacy and as part of a global economic strategy that includes attracting Indian students to fill a growing skills shortage.
“Canada is looking to take advantage of India’s demographic profile,” Marcia Lang, senior advisor to the president of the University of Alberta, told University World News on the sidelines of a higher education conference held in New Delhi from 5-6 November.
“Indian students are bright and very good and we want to encourage more students to not only study in Canada but to fill our skills shortage by working there.”
Lang noted that Canada has the second largest oil sands after Saudi Arabia, “but we don’t have enough people to work. We have partnered with IIT [Indian Institute of Technology] Bombay, IIT Roorkee and oil companies such as Indian Oil to not only train Indian middle-level managers but also to attract students,” Lang said. More...
Newsletter
49 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 2 783 504
Formation Continue du Supérieur
Archives