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Formation Continue du Supérieur
12 mai 2011

Tertiary Education for the Knowledge Society - Pointers for Policy Development

http://www.oecd.org/dataoecd/img/new/common/logo_en.gifThese Pointers for Policy Development are drawn from the Thematic Review of Tertiary Education, which covered tertiary education policies in 24 countries. Many OECD countries have recently experienced rapid growth in tertiary education. With increasing globalisation of the economy and labour markets, their tertiary education systems are facing new pressures. This led the OECD’s Education Committee to request a major review of tertiary education. Twenty-four countries are participating in this review.
The review examines how the organisation, management and delivery of tertiary education can help countries achieve their economic and social objectives. It will focus primarily on national policies for tertiary education systems rather than on institutional policies and practices. Key questions include the economic and social objectives of tertiary education; sustainability, structures, links and mechanisms to ensure quality; mobilising adequate funding resources; and national policies and mechanisms to ensure effective governance. Rapport final : Tertiary Education for the Knowledge Society (en anglais uniquement).
http://www.oecd.org/dataoecd/img/new/common/logo_en.gifNombre de pays membres de l’OCDE ont récemment connu un développement rapide de leur enseignement supérieur. Compte tenu de la mondialisation grandissante de l’économie et des marchés du travail, leurs systèmes d’enseignement supérieur doivent faire face à de nouvelles tensions. Cette situation a conduit le Comité des politiques de l’éducation de l’OCDE à demander un examen d’envergure de l’enseignement supérieur. Vingt-quatre pays participent à cet exercice.
Cet examen a pour objet de déterminer comment l’organisation, la gestion et la fourniture des activités d’enseignement supérieur peuvent aider les pays à atteindre les objectifs économiques et sociaux qui sont les leurs. Il porte principalement sur les politiques nationales applicables aux systèmes d’enseignement supérieur et non sur les politiques et pratiques des établissements. Les grandes questions étudiées sont entre autres les suivantes : les objectifs économiques et sociaux de l’enseignement supérieur ; la viabilité, les structures, les liens et les mécanismes propres à assurer la qualité ; la mobilisation de ressources financières adéquates ; et les politiques et mécanismes qui à l’échelle nationale visent à garantir une bonne gouvernance. Rapport final : Tertiary Education for the Knowledge Society (en anglais uniquement).
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