26 janvier 2011
New Partners in the Plagiarism-Detection Business

On Wednesday, Hobsons, a marketing and technology company that serves colleges, and iParadigms, which provides plagiarism-detection services such as Turnitin.com, announced a new partnership that will allow colleges to bring “automated content authentication” into the admissions process. Translation: The partnership will merge Hobsons’ popular online application system, ApplyYourself, with an iParadigms service called Turnitin for Admissions.
The latter runs essays through a database of Internet content, journals, books, and previously submitted writing. It then provides a report listing the number—and type—of matches that might indicate all sorts of word-recycling. In one study Turnitin for Admissions reviewed 450,000 personal statements and found that 36 percent contained a significant amount of matching text (more than 10 percent). Those matches tended to come from Web sites offering “sample” personal statements. Other tests have found questionable similarities among 8 to 20 percent of applications.
Pennsylvania State University’s M.B.A. program was among the first to sign up for Turnitin for Admissions. More than two dozen institutions worldwide have used the service, and some colleges (as yet unnamed) have incorporated it into their review of undergraduate applicants, according to Jeff Lorton, product- and business-development manager at Turnitin for Admissions.
“A lot of jaws are dropping,” Mr. Lorton said of admissions officials surprised by the levels of matching they’ve seen. “There are people seeking an advanced degree at the most selective institutions who can’t even write their own personal statements.”
The Common Application already uses ApplyYourself, so incorporating Turnitin for Admissions would seem to be a cinch. Over the last year, Mr. Lorton has spoken to officials at the nonprofit organization about the possibility of using the service. Robert Killion, executive director of the Common Application, Inc., said on Tuesday that the organization was still in discussions with Turnitin for Admissions, but that the group might or might not choose to use the service in the future.
Some enrollment officials have raised both practical and philosophical objections to the use of such a service in the admissions process. In June, David A. Hawkins, director of public policy for the National Association for College Admission Counseling, told The Chronicle that “shadow writing”—help from teachers and parents—was a bigger problem than plagiarism on admissions essays.
And then there is the question of interpreting what a “match” means. “The opportunity to track down a false positive,” Mr. Hawkins said, “might be somewhat elusive for admissions officers who are pressed for time.”
Nouvelle nomenclature des Sciences de l'Homme et de la Société

Dans ce cadre, une Nouvelle nomenclature des Sciences de l'Homme et de la Société vient d'être publiée par le MESR: Télécharger le rapport SHS.
C'était, en 2009, très loin d'être le cas. Faute de données et de nomenclature adéquates, les documents relatifs aux Stratégies Territoriales de l'Enseignement Supérieur, de la Recherche et de l'Innovation (STRATER) étaient muets sur les SHS. À titre d'exemple, la première réunion d'ensemble sur le campus de Saclay n'a pu s'appuyer sur aucune description des forces SHS présentes sur le site. Il convenait donc de remédier à cette situation, ce qui a été fait au terme d'un travail conduit en coopération entre la DGRI, la DGESIP, l'AERES et le CNRS (avec la participation de l'Observatoire des Sciences et des Techniques (OST)). La nomenclature arrêtée au terme de ce travail sert désormais de référence, à la fois dans l'organisation des secteurs de l'AERES dévolus à l'évaluation de la recherche en SHS et dans la rédaction des documents STRATER. L'objectif de la présente note est d'exposer ce nouveau référentiel.

Ennek keretében egy új nómenklatúra a Bölcsészettudományi és a Corporation nemrég kiadta az Mor: Jelentés letöltése SHS . Még több...
Master "Mondes arabe, musulman et hamito-sémitique", le dossier de candidature est disponible

Nom du département: Département des études moyen-orientales. Aller au Site du Master.
Laboratoire d'accueil: IREMAM.
Télécharger le dossier de candidature à renvoyer impérativement avant le 1er juin 2011.
Les candidats retenus seront auditionnés les 28 et 29 juin 2011 par les responsables du Master.
Liste des directeurs de mémoire potentiels et leur spécialité de recherche.
Télécharger le PROGRAMME actuel. Un contrat pédagogique est à remplir obligatoirement: Contrat M1, Contrat M2.
Renseignements pédagogiques: Mme Christine CHALLULAU, lieu: Université de Provence, 29 avenue Robert Schuman, Aix-en-Provence, Bureau: A 435, horaires d'ouverture: ouvert de 9h-11h du mardi au vendredi, tél: 04 42 95 34 62, fax: 04 42 95 34 66.
OBJECTIFS DU MASTER
Ce Master permet de perfectionner, voire de diversifier les connaissances en langues et en civilisations du Moyen-Orient, anciennes et modernes, tout en ouvrant à d’autres disciplines en lettres et sciences humaines (histoire, histoire de l’art et archéologie, géographie, anthropologie, sociologie, linguistique, études littéraires, philosophie, sciences politiques). Il permet d’acquérir une bonne maîtrise des outils et une solide connaissance de l’état de la recherche et de ses orientations actuelles, en particulier dans le domaine de spécialisation choisie (littérature, histoire, linguistique, islamologie, sémitologie, sciences politiques).

Download the application to refer impérativment before 1 June 2011. Successful applicants will be interviewed on 28 and 29 June 2011 by officials of the Master. List of Directors of memory potential and research specialty. Download PROGRAM current. A learning agreement must be completed: Contract M1, M2 contract.
Educational information: Ms Christine Challulau , location: University of Provence, 29 Avenue Robert Schuman, Aix-en-Provence, Office: A 435, opening hours: open from 9am-11am Tuesday to Friday, tel: 04 42 95 34 62, fax: 04 42 95 34 66.
OBJECTIVES OF THE MASTER
This Master allows to improve or diversify skills in languages and civilizations of the Middle East, ancient and modern, while opening up to other disciplines in the humanities (history, art history and archeology, geography , anthropology, sociology, linguistics, literary studies, philosophy, political science). It can acquire a good mastery of tools and a solid knowledge of the state of research and its current guidelines, particularly in the chosen field of specialization (literature, history, linguistics, Islamic studies, sémitologie, political science). More...