06 janvier 2011

Formation et création d'entreprise pour la reconversion des militaires

Logo de l'Agence Régionale de la Formation tout au long de la vie (ARFTLV Poitou-charentes)Les militaires peuvent bénéficier sur demande agréée d'une formation professionnelle ou d'un accompagnement vers l'emploi, destinés à le préparer à l'exercice d'un métier civil.
Lorsqu'ils ont accompli au moins 4 ans de services effectifs, ils peuvent bénéficier d'un congé de reconversion d'une durée maximale de 120 jours ouvrés (contre 6 mois maxi antérieurement). Ce congé peut désormais être fractionné pour répondre aux contraintes de la formation suivie ou de l'accompagnement vers l'emploi.
Selon les mêmes conditions, un congé complémentaire de reconversion peut ensuite être accordé pour une période de 6 mois consécutifs maximum.
Les volontaires qui ont accompli moins de 4 années de services effectifs peuvent aussi bénéficier du congé de reconversion.
Il est créé un congé pour création ou reprise d'entreprise ouvert, sur demande agréée, au militaire ayant accompli au moins 8 ans de services militaires effectifs. Ce congé a une durée maximale d'un an, renouvelable une fois. Lorsque le congé est renouvelé, le militaire perçoit la rémunération de son grade réduite de moitié.
Par ailleurs, les militaires de carrière, les officiers sous contrat et les militaire engagés se trouvant à moins de 2 ans de la limite d'âge de leur grade ou de durée des services ainsi que le militaire en congé de reconversion peuvent, sur demande agréée, créer une entreprise. Le cumul de cette activité avec l'activité principale des militaires est autorisé sous conditions. Loi n° 2011-14 du 5 janvier 2011.
Logo de l'Agence Régionale de la Formation tout au long de la vie (ARFTLV Poitou-charentes) Persunal militari talbu appoġġ akkreditati vokazzjonali jew ta 'impjieg, maħsuba biex iħejju għall-eżerċizzju ta' professjoni ċivili.
Meta jkunu lestew mill-inqas 4 snin ta 'servizz attiv, huma eliġibbli għal taħriġ mill-ġdid leave għal massimu ta' 120 jum (6 xhur massimu qabel cons).
Dan il-leave issa tista 'tiġi maqsuma biex jilħqu l-limitazzjonijiet ta' l-appoġġ ta 'taħriġ jew impjieg.
Taħt l-istess kondizzjonijiet, tħalli konverżjoni addizzjonali mbagħad jista 'jingħata għal perjodu massimu ta' 6 xhur konsekuttivi. Liġi Nru 2011-14 tal-5 Jan 2011. More...

Posté par pcassuto à 10:25 - - Permalien [#]


The excellence imperative. World-class aspirations and real-world needs

http://www.aca-secretariat.be/fileadmin/templates/2009/images/logosmall.jpgACA Annual Conference 2011: The excellence imperative. World-class aspirations and real-world needs.  Vienna, 22-24 May 2011.
Theme
Recent years have witnessed the emergence of a new paradigm: that of the world-class university.  The paradigm is closely linked to the parallel emergence of international institutional rankings and league tables, which rely heavily on criteria almost exclusively related to research, mostly in the ‘hard’ sciences.  But higher education institutions around the world differ immensely in mission and activity focus, and only some of them are truly research-led. Teaching-focused universities and colleges, the vast majority of higher education institutions, almost by definition fail to qualify as “world-class” in this sense, because they aspire to other forms of excellence than those measured by international rankings.
This conference will explore the question of what makes an excellent university or college. In doing so, it will consider not only the research function of higher education, but also its educational role – teaching and learning – and manifold further functions and missions, such as higher education’s role in maintaining and building civil society, in addressing today’s global challenges, and in international cooperation, amongst others. In other words, it is intended to seek to identify different forms of excellence, geared to different aspirations.
Plenary sessions

The conference will be organised in three sessions.
Session I will present and critically evaluate the paradigm of the world-class university. It will present its main features, and demonstrate its research bias. It will also explore the links between notions of ‘world class’ and the methodologies of international league tables, present an example of an outstanding European university, and assess the position of European higher education by the global measures of ‘word class’ currently in vogue.
Session II will widen the view, moving beyond the question of excellence in research to encompass further missions of higher education institutions. Notably, it will cover excellence in teaching and learning, the (in Europe) new concept of liberal arts education, universities in the developing world, and the societal role of higher education in the context of social inclusiveness, democracy, the intercultural dialogue, etc.
Session III, finally, will explore excellence in internationalisation. It will try to develop the basic elements of a “post-instrumental” form of internationalisation. It will address the role of language policies, and it is to look into the university’s role concerning immigrant populations, or, to put it differently, develop the essential elements of “internationalisation at the doorstep”.
Workshops

There will be four parallel workshops, devoted predominantly to issues around internationalisation. The themes are:
• Quality in international mobility
• Internationalisation at home
• Language policies
• Institutional responsibility
Details on the workshops will be published at a later stage.
Target groups

The ACA Annual Conference 2011 is intended for a broad range of audiences, from government, international organisations, NGOs and, above all, higher education institutions.  From among the latter, we particularly address institutional leaders and staff specialising in strategic affairs and internationalisation.

Posté par pcassuto à 00:00 - - Permalien [#]
Tags :