25 mai 2009

Formahp investit dans l’accompagnement VAE

pcassuto | 25 mai, 2009 17:22

The Opca sector hospital and medical-social private Formahp invests heavily in supporting employees in VAE. Formahp each year some 21.5 million euros in funding of VAE. An amount almost equivalent to the collection of professionalization (22 million) on a total collection of 70 million euros. Since the introduction of VAE in the industry in 2005, 10 800 employees, from 1 582 companies have incorporated a course of validation of experience. Source. More...

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Midi-Pyrenées : le nouveau dispositif FIER

Région Midi-PyrénéesLa Région Midi-Pyrénées a lancé le dispositif FIER (Formation individuelle emploi recrutement), permettant à des demandeurs d’emploi de suivre une formation avec la garantie d’être embauchés à l’issue de celle-ci. Ces formations qualifiantes et professionnalisantes de niveau IV et V, dispensées dans le cadre de ce dispositif portent sur des métiers en tension et seront mises en œuvre par un organisme de formation reconnu, y compris, précise le règlement, celles relevant du secteur économique et social. Le règlement est applicable depuis le 11 mai 2009.
L’initiative de la démarche à mener relève soit d’une structure locale, notamment Pôle emploi, Cap emploi ou une Mission locale, soit d’un organisme de formation, soit d’une entreprise lorsque sont constatées des difficultés de recrutement dans un emploi donné. C’est toutefois à l’organisme de formation que revient la charge de présenter le projet FIER à la Région, de collecter les offres d’emploi à pourvoir, et de repérer d’éventuels candidats. La Région, quant à elle, s’engage à donner une réponse dans les quinze jours.
Le coût des formations sera pris en charge par la Région, dans la limite de 15 euros par heure. Ce tarif maximum ne pourra être appliqué qu’à des formations techniques visant une validation professionnelle reconnue d’une durée limitée à 150 heures. Au final, la durée totale, comprenant les heures passées en centre de formation et celles passées en entreprise sera limitée à 600 heures. Par ailleurs, l’organisme devra fournir dans le dossier, l’engagement des entreprises à recruter parmi les stagiaires en fin de formation. Les emplois proposés doivent être à durée indéterminée ou d’une durée égale ou supérieure à six mois. Règlement-du-FIER.
Par Midi-Pyrenees Reģions ir sākusi ierīce Fier (Individuālie darba pieņemšanu darbā), kas ļauj darba meklētāju apmācīt ar garantiju, ka nomātu beigās no tā. Šīs prasmes mācību un professionalization līmeņa IV un V, jo īpaši šajā jomā ir saistīti ar trades elektroenerģijas un to īstenos ar atzītu mācību organizācija, tai skaitā, teikts, ka regula, kas ir ekonomikas un sociālās jomas. Order-of-Fier
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Outcomes of the Leuven/Louvain-la-Neuve ministerial conference

ENQA workshop - “Outcomes of the Leuven/Louvain-la-Neuve ministerial conference and expectations on the future of QA”, 2-3 June 2009, Brussels, Belgium (11. Mar. 2009)
ENQA is organising this ministerial conference debriefing session with a view to preparing for the General Assembly Forum. The workshop will be hosted by the Royal Flemish Academy of Belgium for Science and the Arts.
The workshop will take place after the ministerial conference of Leuven/Louvain-la-Neuve, and will focus on the outcomes of the conference, key features of the Leuven/Louvain-la-Neuve Communiqué, the implications of the Leuven/Louvain-la-Neuve meeting to the European Quality Assurance Dimension and future priorities in Quality Assurance. Stakeholders will be invited to give their views and perspectives on the role that Quality Assurance should play in the coming decade. Draft programme.

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Implementation of Standards and Guidelines for Quality Assurance in Higher Education of Central and East-European Countries

KOHOUTEK, J., ed. (2009). A collection of five solid analyses made by experts on mechanisms of quality assurance in Latvia, Hungary, Poland, the Slovak Republic and the Czech Republic.
“Quality assurance” must be part of a long term policy.
There is no doubt that it is a timely publication. Its topic – quality assurance – is one of the key issues in contemporary policy debates at the international, European, national and institutional level. This multi-level concern is reflected in the structure of this volume different chapters analysing various conceptual considerations, historical developments, institutions responsible for quality assurance as well as organizational arrangements, academic and bureaucratic concerns and practical arrangements at Central and Eastern Europe level (see the first three chapters as well as the concluding one), followed by “national case studies” including Latvia, Hungary, Poland, Slovak Republic and Czech Republic; and finally supplemented by two chapters presenting the “institutional perspective”, i.e. that of the University of Western Bohemia in the Czech Republic... And it should always be kept in mind that the predominant responsibility for quality assurance will remain with those directly involved in higher education – teachers, researchers, students and administration staff. This publication, which UNESCO-CEPES has gladly included in its publication programme, is also demonstrating an enormous transformation on the road to normalcy and development of higher education which occurred over recent years in Central and Eastern Europe.
Implementation of Standards and Guidelines for Quality Assurance in Higher Education of Central and East-European Countries.

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